Erős és előkelő – a Fendt 1000 Vario
A Fendt 1000 Vario egy univerzális traktor, amely épp mint az összes többi Fendt széria az egyszerű és könnyű kezelhetőségével tűnik ki. E traktor a maga maximális 3,6m magasságával és 14 tonna önsúlyával összehasonlítva a hagyományos koncepciókkal az 500LE-s teljesítmény tartományból sokkal könnyebb, fordulékonyabb, áttekinthetőbb és ebből adódóan lényegesen sokoldalúbb. A Fendt 1000 Vario széleskörű felhasználásra lett tervezve: A nehéz talajmunkákra fejlesztették és ennek ellenére teljesen „közút-kompatibilis” a 60km/h maximális sebességének köszönhetően.
Az új fejlesztésű nagyméretű gumiabroncsoknak (hátsó kerékátmérő 235 cm) és a sokféle pótsúlyozhatóságnak köszönhetően a nagyteljesítményű vontatótraktor a vonóerőt különösen hatékonyan tudja a talajra átvinni. Mindezt kiegészíti és tovább támogatja a VarioGrip keréknyomás szabályozó rendszer, amely révén a vonóerő érezhetően tovább nő.
A Fendt 1000 Vario a nemzetközi piacra került kifejlesztésre. A 60 collos nyomtávval a kifejezetten kapásnövényt termelő piacokra, mint Észak-Amerika vagy Ausztrália is megfelel. A hátsó emelőmű választható az amerikai kivitelben is a Quick-Hitch kerettel illetve lengő alsó húzóval.
Az új nagytraktor természetesen kapható hátsó emelőmű nélkül – tisztán vontató traktorként illetve opcionálisan kérhető a gyári tolt üzemmóddal is.
Még több kényelem és még nagyobb kilátás – Az új x5S vezetőfülke
A 800 illetve 900 Variokból ismert x5 vezetőfülke teljesen áttervezésre került és most az x5S vezetőfülkeként még nagyobb kényelemmel, jobb ergonómiával várja a gépkezelőket.
A belső burkolatok kellemes tapintású, könnyen tisztítható un. Softtouch-felületet kaptak. A jobb kezelői kényelem érdekében a vezetőülés most a kormánnyal szinkronban mozog.
A Fendt 1000 Vario méretei miatt az oldalsó üvegek és a szélvédő a jobb kitekintés és a tágas térérzet érdekében 80mm-rel lesüllyesztésre kerültek. Kiegészítő tároló rekeszek, ital- valamint irattartók kerültek a vezetőfülkébe integrálásra.
A vezetőfülke ajtaja 85mm-rel szélesebb lett. A fel- és leszállás lépcsőjének alsó lépcsőfoka – abroncsmérettől függően – két különböző pozícióba állítható.
Az árnyékmentes megvilágítása érdekében a munkalámpák keresztben világítják meg a traktor előtti területet. A Fendt 1000 Vario motorház-tetejébe integrált fényszórók egy dinamikus és erős megjelenést kölcsönöznek a traktornak.
A tökéletes klímatizálás érdekében a nagy teljesítményű klímarendszerbe két ventilátort szereltek be a frisslevegő ventilátor mellé. Egy új, megnövelt légcsatorna, elpárologtató és 22 légbeömlő nyílás gondoskodik a kellemes vezetőfülke klímáról és a huzatmentes, egyenletes légcseréről. A jó kilátás érdekében a traktor 16db a kormányoszlopba integrált levegőfúvókával és az opcionálisan rendelhető: fűthető, ragasztott biztonsági szélvédővel is szállítható.
A 800 és 900 Varioknál megismert a szélvédőn elhelyezett 300°-os szögben törlő ablaktörlő lapát és fúvóka gondoskodik arról, hogy tetszőleges időjárás esetén is előre, ill. a kerekekre a gépkezelő jól rálásson. A Fendt 1000 Vario traktor jobb ablakán egy további ablaktörlő (250°) ill. fúvóka került elhelyezésre a jobb kilátás érdekében. A Dieselross-emblémába integrált kamera kiváló képet szolgáltat a traktor előtti közvetlen térről, az esetlegesen felszerelt munkagép munkájáról.
Az opcionálisan választható fűthető bőrülésnek és aktív ülésklímának köszönhetően a maximális kényelem adott.
Az új felhajtható utasülés irattartóval egészült ki. A jobb oldalon elhelyezett elektronos csatlakozások, dugaljak széles lehetőséget nyújtanak a munkaeszközök ill. külső terminálok áramellátására és az adatcserére.
Az x5S vezetőfülke oldalsó rekeszébe egy aktív hűtőrendszer került beépítésre.
Nagy teljesítményű és dinamikus – A motor és a hajtómű optimálisan összehangolva
A Fendt 1000 Vario négy különböző teljesítménnyel kerül majd gyártásba: Fendt 1038 Vario (380 LE), Fendt 1042 Vario (420 LE), Fendt 1046 Vario (460 LE) és a topmodell a Fendt 1050 Vario 500 LE maximális teljesítménnyel (ECE R24 szerint).
A modulfelépítésnek köszönhetően a nagy hasznos terhelés és az optimális fordulékonyság együtt van jelen e szériában.
A nagytraktor 12,4 literes hathengeres MAN motorral szerelt. A nagyteljesítményű és halk motor a haszongépjármű piacon évente több mint 25000-szer bizonyított és kerül évről évre értékesítésre.
Nagy nyomaték, ami már alacsony fordulatszámon is rendelkezésre áll a traktornak kiváló dinamikát kölcsönöz. A kompakt motorban, a CommonRail nagynyomású befecskendező rendszer gondoskodik a kiváló beporlasztásról és égésről végső soron az alacsony üzemanyag fogyasztásról.
A bizonyított, fokozatmentes hajtómű átalakult az 500LE teljesítmény átvitelére alkalmas hajtómű-hátsóhíd modullá TA400 (transaxle). Továbbra is mechanikus és hidraulikus teljesítmény elágaztatáson alapul, és kiváló gazdaságosságával, jó hatásfokával és hosszú élettartamával valamint üzembiztonságával tűnik ki.
A hátsó TLT a motortól közvetlenül kapja a hajtását így kiváló hatásfokkal rendelkezik. A Traktor-Management System TMS a határterhelés-automatikával (2.0) automatikusan és a leterheltség függvényében szabályozza a sebességet és a motorfordulatszámot. Az eredmény: a beállított sebességet gyorsan eléri és állandó értéken tartja, dinamikus haladás leterhelés mellett is és igény esetén azonnali gyorsítás a Kickdown-Modusnak köszönhetően.
A különféle piaci igényeknek való megfelelés érdekében, a Fendt 1000 Vario 40, 50 és 60 km/h végsebességgel kerülhet le a gyártószalagról.
Teljes körű futómű és biztonsági koncepció (VarioGrip, Fendt Stability Control, Független kerékrugózás, kétkörös fékrendszer, Reaction-kormányrendszer, asszisztenciarendszerek a lassuláshoz és a féklámpához) kimagasló utazási biztonságot nyújt a közúton és a szántóföldön egyaránt.
Hatékonyság és alacsony üzemeltetési költségek – Hidraulika és emelőmű
Az új Fendt 1000 Vario egy nagyteljesítményű hidraulikarendszerrel - két elkülönített kiváló hatásfokú körrel - kerül felszerelésre. Két egymástól független axiál-dugattyús szivattyú az igényelt térfogatáramnak és nyomásnak megfelelően szolgálja ki a két kört.
A szűrők felügyeletének köszönhetően a hidraulikaolaj csereperiódusa 2000 üzemóra vagy 24 hónap. Ez a hosszú időtartam hozzájárul a csökkentett üzemeltetési költséghez.
A hajtómű- és a hidraulikaolaj tartály egymástól elkülönített. Ezzel az olajok keveredése kizárt és az aktív hajtóművédelem megoldott. Ennek köszönhető az is, hogy bioolajok felhasználására is lehetőség van a kihelyezett hidraulikaköröknél.
A hátsó vonókarok külön szerszám nélkül egy felső parkoló állásba fixálhatók, így több hely marad a vonókarok és a kocsirúd (gerendely, stb) között.