A trágyázási, takarmányozási alapfeladatokon kívül a telephely karbantartása is elvégezhető ugyanazzal a géppel, legyen szó a téli útkarbantartásról vagy éppen a nyári fűnyírásról, szárzúzásról. A jó manőverezhetőség és kiváló terepjáró képességek mellett az elhanyagolható mértékű gumikopás, a jelentős emelőképesség és a 3m-es emelőmagasság eredményezi, hogy napjainkban a derékcsuklós kialakítású gépek kezdik kiszorítani a csúszó-kormányzású társaikat.
Az Avant gépeket a derékcsuklós konstrukciójuk mellett a beépített innovációk sokasága teszi egyedülállóvá, úgy mint az oldalra kihelyezett teleszkópos gémszerkezet, a párhuzamkövető gémemelés, a kétdimenziós derékcsukló, a terhelésérzékelő rendszer, vagy a Multi connector gyorscsatlakozó rendszer. Az Avant vezető piaci pozícióját elsősorban a folyamatos kutató-fejlesztő tevékenységének köszönheti. Ez az eszköz kiválóan használható az istállókon belüli és az istállók körüli takarmányozási és fenntartási feladatokhoz, mivel a legkülönbözőbb célfeladatok is megoldhatók egy géppel rengeteg élőmunkát megtakarítva. Könnyedén elvégzi az állattartó telepeken jellemzően előforduló feladatokat, de kis méretei miatt beltérben is használható, ahová más gépek nem férnek be. Helyettesítheti a hagyományos homlokrakodókat is 1100kg teherbírásig és 3.1m-es emelőmagasságig. Rendelhető L, DL és DLX fülkével is, a fejlesztés eredményeként csökkent a zajszint, nőttek az üvegfelületek és a DLX verzióhoz elérhetővé vált a klímaberendezés és a légrugós ülés is. Az AVANT a lehető legszélesebb adapter skálát kínál gépeihez, mely teljesen lefedi a kertészetek, a farmgazdaságok, az állattartótelepek, az építőipari vállalkozások, az erdészetek és az önkormányzatok útkarbantartási, kommunális, fenntartási feladatait. Szilázsvilla, kiosztókanál, takarmányterelő csiga, blokkvágó, körkefe, bálatüske, bálafogó, trágyavilla, szalmakiosztó, tolókefe, lófuttató borona, big bag szállítóhorog stb. néhány mezőgazdasági célú eszköz a több mint száz Avant munkaeszköz közül, mely adapterek az Avant gépek maximális kihasználhatóságát biztosítják.
A nagy állattelepek számára a megfelelő választás a teleszkópos és derékcsuklós-teleszkópos rakodók lehetnek. A teleszkópos rakodók napjainkban a Mezőgazdasági vállalkozások alapgépeivé váltak a széles felhasználhatóságuk miatt, pl. trágyakezelés, bálarakodás, állattelepi takarmányrakodás, magtári anyagmozgatás stb. Felhasználási területüket tovább szélesítik olyan rendelhető opciók, mint a pótkocsi vonófej, hátsó elektromos és hidraulikus csatlakozók, TLT- hajtás, 3-pont felfüggesztés. Az istállókon belüli takarmányozási és trágyázási feladatokra fejlesztette ki a DIECI a Mini Agri -t, mivel 190cm-es magasságával és 180cm-es szélességével közlekedni tud az épületekben, miközben 6m-es emelőmagasságával bálakazlak rakodására is alkalmas. Az új Mini Agri 25.6 lényegében nem változott, azonban megkapta a KUBOTA új Ti4-es motorját.
Az Agri Farmer és az Agri Star gépcsaládok szintén Ti4-es KUBOTA motorral lettek szerelve 74 ill. 85kW-os teljesítménnyel. A DIECI választása azért esett ezekre a kiváló minőségű japán motorokra, mivel a KUBOTA részecskeszűrővel (DPF) is teljesíti a Ti4 emissziós követelményeit AD BLUE nélkül. Az Agri Farmer gépcsalád további újdonsága, hogy a hidrosztatikus hajtómű mellett már mindegyik családtag Varió rendszerű hajtáslánccal is rendelhető. A Vario rendszer nagy előnye, hogy állandó TLT fordulatszám mellett elektrohidraulikusan változtatható a haladási sebesség, tehát a járószerkezet-hajtás függetleníthető a TLT-től. Az Agri Tech és az Agri Plus gépcsaládok megkapták a legújabb fejlesztésű EVO 2 Varió hajtóművet, mely a legkorszerűbb a piacon. A derékcsuklós, központi teleszkópos homlokrakodó család egy 4. és egy 5. taggal az Agri Pivot T70–el és T80-al bővült, mely 3-3,5 tonnás emelőképességükkel és 5-5,5 méteres emelőmagasságukkal a gépcsalád legnagyobbjai.
Az Agri Pivot T 70 típus 115 LE-s motorjával és 7000 kg-os tömegével a hagyományos építésű, középkategóriás derékcsuklós homlokrakodók közé emelkedett, sőt emelőmagasságával túlszárnyalta azokat.
Ez az innovatív ötlet egyesíti a derékcsuklós rakodók kis helyszükségletét, jó terepjáró képességét a teleszkópos rakodók emelési magasságával, mely gépek kiválóan használhatóak pl. magtári rakodáskor. Jó terepjáró képességük és megfelelő hasmagasságuk alkalmassá teszik a gépeket nehéz körülmények esetén is a hatékony munkavégzésre pl. trágyadepóban történő munkavégzés esetén. A mezőgazdasági gépekkel szemben egyre inkább támasztott követelmény a multifunkcionalitás, melynek a Dieci derékcsuklós, központi teleszkópos homlokrakodói és a széles adapter skálával felszerelhető teleszkópos rakodói kiválóan megfelelnek, továbbá az állattartó telepek és a gabonaraktárak alapgépei lehetnek.
A VF Venieri derékcsuklós homlokrakodói a hagyományos építésű rakodógépek technológiai csúcsát képviselik. Magas műszaki színvonaluk a legújabb innovációkat vonultatják fel. A gépek szerkezeti felépítése és hidrosztatikus hajtása miatt a legjobb terepjáró képességgel rendelkeznek a legmostohább körülmények között is.
Fordulékonyságuk, kiváló manőverezési képességük még a legnagyobb gépeiket is könnyen kezelhetővé teszik. A tavalyi évben bemutatott VF 18.63 homlokrakódó a család legnagyobb tagja. Közel 20 tonnás tömegével, 225LE –s környezetbarát Perkins motorjával kiválóan alkalmas nagy tömegek gyors mozgatására legyen az földmunka vagy éppen silótér töltés. Derékcsuklós kormányzása miatt a szállítójárművek rakodása biztonságosan, gyorsan elvégezhető szűk rakodóterületen is, és akár 5m3–es kanállal is rendelhető. A legújabb generációs Rexroth hidraulika rendszere alkalmassá teszi 13 tonnás emelőképességre maximális emelőmagasságban és teljesen befordított derékcsukló állásnál. Rövid hosszmérete miatt a gép jóval meredekebb lejtőszögek leküzdésére is képes, nem akad fel az ellensúly és a sarokpontokba kihelyezett kerekek miatt rendkívül stabil. A Venieri másik újdosága a VF 5.63B homlokrakodó, mely megfelel a környezetvédelem és az alacsony hajtóanyag felhasználás követelményeinek. 89 LE teljesítményű Perkins motorjával, 1,1m3 kanalával és 6 tonnás tömegével a középkategóriás rakodók közé tartozik. A fülke ergonómiája úgy lett kialakítva, hogy 360° -ban, azaz teljesen körben kiválóan lát a gépkezelő. A gép úgy lett tervezve, hogy tele kanálnál egyezzen meg az első és hátsótengelyre jutó géptömeg, ezzel biztosítva a megfelelő stabilitást lejtős területen dolgozva. A Venieri legkisebb újdonsága a VF 2.63C. A 4,5 tonnás gép jól használható ömlesztett anyagok rakodására, vagy raklapvillával kiváló tereptargoncaként működhet olyan telepeken, ahol a gyors manőverezés, rakodás és kis helyszükséglet a meghatározó.
Az AVANT, a DIECI a VENIERI magyarországi márkaképviselete a VERBIS KFT (1151 Budapest, Mélyfúró u. 2/E. Tel: 1/306-3770, 1/306-3771, Fax: 1/306-6331, www.verbis.hu, e-mail: verbis@verbis.hu), melynek munkatársai várják ügyfeleiket a cég bemutatótermében egy személyes konzultációra, hogy a beruházási döntés meghozatala előtt minden műszaki, technológiai információ a rendelkezésére álljon.