FLIEGL képes história (x)

Agro Napló
40 éves a világ legnagyobb mezőgazdasági pótkocsi gyára

40 évvel ezelőtt kezdődött a Fliegl sikertörténete. Josef Fliegl senior Kastlben megalapította saját gépgyárát, ahol billentős kocsikat szerelt át és trágyakihordó kocsikat gyártott. Most, pontosan 40 évvel később, a Fliegl Agrartechnik világszerte a legnagyobb mezőgazdasági pótkocsi gyártó. Ez, az igazán ünneplésre méltó siker, kiváló alkalom arra, hogy a sikeres bajor cég történetét felelevenítsük.

 


1975 –ben alapította Josef Fliegl a Fliegl Maschinenbau GmbH-t. Egy évvel később legyártotta az első kultivátorát, melyet a karpfhameri falunapon bemutatott. 1983-ban kezdődött a keverők gyártása és első alkalommal mutatta be saját termékeként az eszközt.

 


1985-ben alkalmazták az önbetöltő keverőhöz az első Fliegl szabadalmat

 

Két évvel később már az első szabadalmat alkalmazták az önbetöltő keverőkhöz.1987-ben kezdődött a közúti járművek gyártása, majd egy évvel később pedig már a Typ88 billenős pótkocsiké trapéz szekrénnyel. A Triptisben található 1 –es gyár megnyitásával a thüringiai kisvárosban, elkezdődött a Fliegl terjeszkedés.1993 júniusában Josef Fliegl a magyarországi Abdán gyárat alapított. 1995 –ben a Fliegl, gyárat vásárolt a bajorországi Tögingben, az anyacég 18. évi fennállásakor.

 


1998 a Fliegl bemutatja az első letolókocsiját

 

1998-ban a Fliegl bemutatta saját, jelentős fejlesztését, a Fliegl letolókocsit (ASW). Nagy raktérfogata miatt többet tud szállítani, ezáltal több fuvart is megspórol a felhasználó, így nincs szükség speciális járművekre. Az ASW minden egyes használatkor lehetőséget biztosít a gyors és biztonságos ürítéshez, egyenlőtlen terepen is kiválóan alkalmazható. Mivel a billentés elmarad, alacsony épületekben is tökéletes. 2000-ben bemutatták a letolókocsit trágyaszóró adapterrel szerelve, s eközben továbbfejlesztették többfunkciós járművé. Így, teherautóra felépítményként, vagy nyerges vontató utáni pótkocsiként is alkalmazható. 2007-ben a Fliegl letolókocsiját kormányzott tengellyel szerelték fel, s a világ legnagyobb mezőgazdasági kiállításán, az Agritechnikán ezüstéremmel tüntették ki. Azonban a letolókocsi továbbfejlesztése, tökéletesítése itt nem állt meg. A soron következő ezüstérmet a 2013-as Agritechnikán tudhatta magáénak a gyártó, méghozzá a Fliegl mérlegrendszer (FWS 2014) kifejlesztéséért.

 1999-ben nyílt meg a Fliegl Agro-Center Kastl-ben. Itt mezőgazdasági adapterek gyártásával és értékesítésével foglalkoznak, valamint a Fliegl alkatrész ellátó központja is. 2002-ben további külföldi érdekeltségekkel bővült a cégcsoport, a Fliegl Ibérica alapításával Spanyolországban. Ez idő tájt nemzetközi szinten is felgyorsultak az események: irodát létesítettek Észak-Amerikában, Brazíliában és Észak-Afrikában. Így a Fliegl Agrartechnik visszavonhatatlanul meghatározó nemzetközi szereplővé vált a piacon. A Fliegl Export elérte az összes kontinenst.

2005-ben megnyílt a 2-es gyár Triptisben. 2002-ben a Fliegl Agrartechnik bemutatja első biogáz adagoló berendezést. Egy évvel később megalakult a cég tagvállalataként a „Fliegl Bau- und Kommunaltechnik“, amely az építő- és kommunális ipart szolgálja ki termékeivel. Mindezt további fejlesztések és innovációk követik: a teknős billentős pótkocsi „TMK Bull“(2008); a Fliegl Forsttechnik alapítása (2009); az első építőipari letoló szekrény teherautó- és dömperfelépítményként (2009); a mozgópadlós technika továbbfejlesztése (2010); az „Asphaltprofi Thermo“ (2012); a szabadalmaztatott tárcsás injektáló adapter (2012) vagy épp a faapríték szárító berendezése „Ökodry“ (2012).

 


Az „Ökodry“ faapríték szárító berendezés piacvezető szerepet tölt be

 

Az évek alatt a fejlesztések a cég szerves részévé váltak, s a következő években is meghatározó szerepet fognak betölteni a Fliegl életében. „Azon vagyunk, hogy újdonságokat fejlesszünk, és a meglévőt optimalizáljuk“, nyilatkozta Josef Fliegl. A mezőgazdaság 2015-ben mélyreható változásokon megy keresztül, amelyet a gyors technológiai fejlődés, az új jogi szabályozások, a politika, valamint a világgazdaság mozgat és jellemez. Ezáltal még fontosabb Josef Fliegl számára, hogy az aktuális fejlesztésekre gyorsan és megfelelően reagáljon a mezőgazdaságban. „Termékeink minden igényt kielégítenek, ami politikai és környezetvédelmi szempontból a modern mezőgazdaságban szükséges.“

Ezen elvárások teljesítéséhez fontos a legújabb technológiával való termelés. 2013-ban ezen okból adódott a következő nagyobb mérföldkő a cég történetében. A Fliegl Agrartechnik GmbH áthelyezte székhelyét Tögingből Mühldorfba. A 30 hektáron elterülő gyárban 4 szerelősoron gyártanak és építenek össze letolókocsikat , billenős pótkocsikat, biogáz adagolókat, trágyaszórókat a nemzetközi felvevőpiac számára. Ezen sikerek, elszántság és precizitás következtében az elmúlt 40 évben a Fliegl Agrartechnik a világ legnagyobb mezőgazdasági pótkocsigyártójává nőtte ki magát.


A mühldorfi gyár a Fliegl Agrartechnik GmbH jelenlegi székhelye, amely jelenleg a világ legnagyobb pótkocsi gyára.


Címlapkép: Getty Images
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?