Az összeállítás a borok kóstoltatás során elért pontszámán túl egyéb tényezőket - érték, forgalomba hozott/importált mennyiség, izgalmasság - is figyelembe vesz.
A magazin szerint az előző évhez képest változás, hogy a TOP 100 átlagára 40 dollárról 48 dollárra emelkedett, azaz ismét kezdenek előtérbe kerülni a korlátozott mennyiségben forgalomba hozott, drágább borok. Ettől függetlenül 2010-re is igaz volt az a trend, hogy a fogyasztók egy része a válság miatt az olcsóbb borok világa felé fordult. A magazin kiemeli, hogy a fogyasztók kalandvágyóbbak lettek, és nyitottak a kevésbé ismert régiók és szőlőfajták iránt.
A TOP 100-as országok listáját nagy fölénnyel az USA vezeti, elsősorban a 2007-es évjáratú cabernet sauvignon-oknak köszönhetően. Spanyolország növelte részesedését, míg az olasz borok száma elsősorban relatíve magas áruk és kis importált mennyiségük miatt visszaesett.
A klasszikus - kizárólag a kóstolási pontszámot figyelembe vevő - toplistán egyébként három magyar bor található.
Szerencsés egybeesés, hogy a TOP 100-as kiadvány mutatja be Miles Lambert-Gócs "Tokaji Wine - Fame, Fate, Tradition" című könyvét is, amely a Tokaj-Hegyalja Borvidékről és a tokaji borokról készült talán legátfogóbb, angol nyelvű, enciklopédikus szerkezetű könyv.