Az E-monitoring benyújtása 38 ezer gazdát érint és a korábbi évekhez hasonlóan interneten, Ügyfélkapus bejelentkezéssel lehet elvégezni kétféle módon. Amennyiben a gazdálkodó rendelkezik Ügyfélkapus regisztrációval, a www.mvh.gov.hu oldalon az "Elektronikus ügyintézés" menüben az e-monitoring alkalmazást kiválasztva, az ügyfélkapun keresztül, a regisztrációs szám beírásával le tudja tölteni a névre szóló adatlapokat.
Az adatszolgáltatás elvégezhető meghatalmazott útján is, ám fontos, hogy ebben az esetben a meghatalmazást kinyomtatva, papír alapon is el kell juttatni az MVH illetékes kirendeltségére.
A meghatalmazás kitöltéséhez a múlt évben használt jelszó érvényes, amennyiben valaki elveszítette, elfelejtette, a "G946" nyomtatványon, személyesen vagy postai úton kérhet újat. A nyomtatvány letölthető az MVH honlapjáról is.
A hatékony feldolgozás érdekében a meghatalmazást minél előbb, de legkésőbb az adatszolgáltatás benyújtásával egyidejűleg érdemes postára adni.
A monitoring adatszolgáltatással kapcsolatos kérdésekben az MVH központi ügyfélszolgálata, a falugazdászok és az agrárkamarai tanácsadók nyújtanak segítséget.