Jó a kereslet az idei szezonális, mikulás- és karácsonyi csokoládék, édességek iránt, és bár a gyártók kiemelten figyelnek a minőségre, valószínűsíthető, h a gazdasági válság miatt növekedni fog az olcsóbb termékek iránti érdeklődés - írja az Mmgonline.
A szövetség adatai szerint a 4-5 hétig tartó szezonban a magyar lakosság a hungarikumnak számító szaloncukorból 4000 tonnányit vásárol. 2010-ben közel 5 milliárd forint értékben fogyott a szaloncukor, további 2,5 milliárdot pedig 738 tonnányi csokoládéfigurára és egyéb édességre költöttek.
A legjelentősebb tétel ebből a klasszikus Mikulás figura, amelyből mintegy 1,34 milliárd forint értékben vásároltak tavaly, 256 millió forintért pedig más üreges csokoládé figurákat, például a csoki díszeket. Növekszik az adventi kalendáriumok népszerűsége is, ebből 278 millió forint értékben fogyott tavaly. A figurás édességek fogyasztásának fele a karácsonyi szezonra esik - teszi hozzá a közlemény.
A Szövetség fontosnak tartja megemlíteni, hogy egyre inkább jellemző a tudatos vásárlás és a minőség iránti igény, hiszen tavaly a statisztikák szerint az értékesített karácsonyi édességek mennyiségének 67 százaléka, értékének pedig 84 százaléka már valódi csokoládéból készült termék volt.