A tájékoztatón az első felszólaló Czigány Tibor, a Syngenta ügyvezető igazgatója volt, aki elmondta, 2011. február 9-én a Syngenta bejelentette az egész világon bevezetésre kerülő integrációs tervét, melynek értelmében Magyarországon egyesült a Syngenta Növényvédelmi Kft. és a Syngenta Seeds Kft., azaz a vetőmaggyártás. A cél egy összehangoltabb üzletmenet, a még jobb szolgáltatásnyújtás és az erősebb piaci jelenlét.
Az átszervezett területi egységeken belül az ország a dél-keleti részre került, a cég jelenleg 56 területi képviselővel van jelen a piacon mint piacvezető vállalat. A Syngenta értékesítői és a kereskedelemmel foglalkozó munkacsoportjai szintén integrálódtak, így, szakembereik segítségével hatékonyabban ki tudják szolgálni a gazdálkodók igényeit.
Czigány Tibor kiemelte továbbá, hogy 2011-ben a cég az Office Garden irodaparkba költözött, ami a vállalat nézeteihez illeszkedő környezettudatos megoldások híve, így nem véletlen, hogy az iroda elnyerte a 2011. évi legjobb iroda kitüntető címet.
Ezt követően Bíró János, a cég marketing vezetője beszélt a tavalyi, 2011-es év eredményeiről, ami a "Nap" éve volt, azaz az elmúlt 110 év legszárazabb éve (szemben a 2010-es, legcsapadékosabb "Víz" évével.) A kezdeti belvízproblémák ellenére 2011 a növénytermesztés egyik legsikeresebb éve lett.
A Syngenta eredményein belül a kukorica termékkör (növényvédő szerek, vetőmagok) volt a legmeghatározóbb, ezt követte szorosan az egyéb szántóföldi növények - olajosok, kalászos gabonák növényvédelmi szerek és vetőmagjainak - eladása. A napraforgó iránti európai kereslet megnövekedett, a magyar repce iránti érdeklődés pedig konstans kimagasló. A zöldség és a szőlő-gyümölcs forgalom majdhogynem megegyezett, de mindkettő bővülést mutatott. A terményárak a gyenge forintnak köszönhetően magasak voltak és 2012-ben is magasak maradnak, de a piac fokozatosan konszolidálódik. Egyre inkább elterjednek a különféle prémiumhibridek és generikus termékek, további jó hír, hogy 2001-ben lecsökkent a román és a "fekete"vetőmagok kereslete.
A Syngenta 2011-ben Magyarországon a 2008. évi rekordszintű eredményeihez hasonló évet zárt, az árbevétele 29 milliárd forint volt, ebből 1/3 rész volt a vetőmagokból, 2/3 rész pedig a növényvédő szerekből származó jövedelem. Az eredmények megtartott árszintjének, több növényfajos jelenlétének, teljes körű portfolióajánlatának, és nem utolsósorban az üzletágak - az elmúlt évben 8-10%-kal bővülő piac mellett elért - növekedésének köszönhetőek.
A kukorica üzletág jelenleg a hazai piac mintegy 24%-át fedi le. Az itt elért árbevétel emelkedés a Force piaci pozíció megtartásának, valamint a kukorica hibridek genetikai értékéből fakadó további értékesítés növekedésének tudható be.
Az egyéb szántóföldi növények esetében a Syngenta 33%-os piacrészesedéssel rendelkezik. Az elmúlt év során a napraforgó hibridek teljesítménye tovább növelte vezető pozícióját, míg a növényvédő szerek esetében a Reglone Air eladásainak megőrzése mind volumenben, mind árban járult hozzá az eredményekhez. A zöldségpiacon hazánkban mintegy 34%-os részesedéssel rendelkezik a cég, itt vetőmag- és a növényvédő szerek piaca egyaránt meghatározó. A szőlő- és gyümölcspiacon csak növényvédő szereket árulnak, bár a piaci részesedés itt is 34%.
Bíró büszkén emelte ki 7,5 milliárdos beruházásukat a mezőtúri kukorica vetőmagüzemben, ami 2011. második felében indult, és amelynek eredményeképp világszinten a Syngenta legmodernebb üzeme kelt életre. A kapacitás bővítése tekintetében kukorica feldolgozásban 50%-os, kukorica betakarításban 100%-os, vetőmagüzemi tárolásban közel 200%-os a növekedés.
A beruházásnak köszönhetően a Syngenta magyarországi termelése a cégen belüli régiós ellátásnak stabilan a 30-40%-át adja majd. Szinte teljes egészében innen látja el a magyar piacot. Kiemelten fontos ugyanakkor, hogy az üzem kapacitásának 80%-át a környező országokban és Kelet-Európában forgalmazza a vállalat: a Syngenta a magyar vetőmagot nem csak itthonra, hanem külhoni területekre is innen biztosítja.
A termelői kifizetések oldaláról ez a beruházás átlagosan 1,5 milliárd forinttal növeli évente a magyar gazdák bevételeit, a Syngenta 2012-ben közel 6 milliárd forintot fog kifizetni vetőmag-előállító termelőinek.
Ezt követően a Syngenta 2012-es célkitűzéséről esett szó, melyek közül a három legkiemelkedőbb irányvonal a kereskedelmi csapatok összeolvadása, egy integrált üzleti modell kialakítása, és a kutatási, fejlesztési platform integrációja. Az innováció legújabb eredményeként a cég 2012-ben több növényvédelmi terméket, s számos új fajtát vezetett be a magyar piacra. További céljaik között szerepel új piacok elindítása, partneri kapcsolataik bővítése, erősítése, folyamatos fejlesztéseik fenntartása, és átlagos, évi 0,5 %-os növekedés.
"A növényvédelmi és a vetőmag-üzletág összeolvadása komoly feladat volt, és sok munkát adott a cégnek a 2011-es évben, ugyanakkor az említett integráció nyomán a Syngenta képes lesz arra, hogy olyan teljes körű és testreszabott megoldásokat kínáljon minden növénykultúrában, amelyek az értékteremtésre összpontosítanak és a cég átfogó agronómiai tudásbázisán alapulnak" - zárta le a beszélgetést Czigány Tibor, a Syngenta ügyvezető igazgatója.