Vegetáriánus éttermekkel terjeszkedik tovább a McDonald's Indiában

agrarszektor.hu
Többmilliós zarándokhelyek mellett nyitja meg elős teljesen vegetáriánus éttermeit a McDonald's Indiában, hogy további részesedést szerezzen India 12 milliárd dolláros gyorsétterem-piacából. Nem a McDonalds az első étteremlánc, ami vegetáriánus éttermet nyit, így tett az amerikai Subway és Domino Pizza is. Ez utóbbinal ezzel a megoldással India a harmadik legnagyobb piacává vált.

India két legnépszerűbb spirituális zarándokhelye mellett fog vegetáriánus éttermet nyitni a McDonald's, írta a Financial Times online kiadása. Az egyik vega étterem az indiai kisebbséget alkotó sikh gyülekezet legszentebb épülete mellett Amritsarban lesz, a Golden Temple mellett lesz, míg a másik Katrában, ami India második legforgalmasabb zarándokhelye.

A McDonald's india szóvivője szerint abszolút ésszerű lépés vegetáriánus éttermek felállítása két ilyen területen, ahol hatalmas számban fordulnak meg vegetáriánus hívők. A cégnek 271 étterme van Indiában, és a kezdetek óta azzal küzdött, hogy milyen alternatívát kínáljon a marhahús helyett egy olyan országban, ahol tabunak számít szarvasmarhát enni.

Katrába évente 8 millió zarándok látogat, a Golden Temple-ben pedig naponta több tízezer embert vonz nem csak Indiából, hanem a hatalmas sikh diaszpórából. Ugyanakkor a vallásos szentélyek mellett komoly versenyhelyzetben lesz az étterem, mert a zarándokhelyek vegetáriánus menüket kínálnak az odalátogatóknak.

1996-os megnyitása óta a cég próbálkozott bárányburgerrel, de a bárányhús pogácsa túlságosan rágósnak bizonyult, így hamar letettek róla. Azóta elsősorban csirkehúsból készítik a hamburgerjeiket. Az olyan csirkehúsból készült termékek fogják az új éttermek kínálatának a magját adni mint a már eddig is létező vegetáriánus McAloo Tikki, ami fagyasztott törtburgonyából készül, vagy a sajtos McSpicy Paneer.

Az Indiában működő külföldi étteremláncok egyre több engedményt tesznek annak érdekében, hogy alkalmazkodjanak a helyiek ízléséhez, és még nagyobb piaci részesedést szakítsanak ki a nagyjából 12 milliárd dolláros indiai gyorsétterem-piacból, amit elsősorban helyi független vállalkozók tartanak kézben. A teljes indiai gyorétterem-piacának mindössze 5 százalékát adják a szervezett étteremláncok, részesedésük egyre gyorsabban növekszik köszönhetően elsősorban a fiataloknak és a költségtudatos családoknak.

Az Euromonito független kutatóügynökség szerint az étteremláncok piaca meg fog dublázódni 2016-re a jelenlegi 600 millió dollárról 1.2 milliárd dollárra.

Nem a McDonald's az első külföldi étteremlánc, ami levette a húsz az étlapjáról. Az amerikai Subway, aminek 280 üzelet van India szerte, múlt héten nyitotta meg az első teljes mértékben vegetáriuánus éttermét Punjab államban egy magánegyetem kampuszán. A szibtén amerikai Domino Pizzának Mumbai közelében vannak vegetáriánus éttermei, ahol a legtöbb lakos a jainizmus követője. Ezzel a húzással India a Domino Pizza harmadik legnagyobb tengerentúli piacává vált az Egyesült Államok és Mexikó után.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?