Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter, a verseny fővédnöke a rallyt beharangozó sajtótájékoztatón elmondta: a tárca igen fontosnak tartja a magyar élelmiszerek megismertetését és fogyasztásuk növelését. Ennek érdekében alkotta meg a tárca a magyar termék rendeletet, amely önkéntes jelölést tesz lehetővé, és segíti a fogyasztók hiteles tájékoztatását az élelmiszerek származásáról, eredetéről. Kardeván Endre élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár, aki maga is részt vesz a rallyn, arról beszélt, hogy a kiváló minőségű magyar élelmiszerek kínálata növekszik az áruházláncok polcain. Hozzáfűzte: az utóbbi időben minden élelmiszerlánc igyekszik egyre több belföldi terméket forgalmazni.
Murányi László a Co-op Hungary Zrt. vezérigazgatója a sajtótájékoztatón közölte: az első félévben a múlt év hasonló időszakához viszonyítva 4 százalékkal nőtt a csoport árbevétele, és ezt az üzletmenetet várhatóan megtartják a második félévben is. A Co-op csoporton belül a legnagyobb arányú árbevétellel a Co-op üzletlánc rendelkezik, amely a múlt évben mintegy 300-310 milliárd forintot ért el. Az üzletláncnak országszerte 3 ezer üzlete működik, és a csoport további kétezer eladóhelyet lát el áruval. A vezérigazgató kiemelte:az idén fejlesztésre összesen mintegy 3 milliárd forintot fordít a Co-op csoport. Murányi László fontosnak nevezte, hogy a Co-op sajátmárkás termékei már több mint 17 százalékát adják az árukínálatnak. Csepeli Lajos, a Co-op Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke szólt arról, hogy a cégcsoport társadalmi felelősségvállalása igen széles körű a Co-op segélyalapítványtól kezdve az olimpiai résztvevők támogatásán át a Coop Rallyig