Ízlésre szabott kávé készül Szerencsen

agrarszektor.hu
Idén 33 ezer tonna kávé és kakaó hagyja el a Nestlé szerencsi üzemét, mely a hazai mellett további 28 ország piacára termel. A cég közép-európai gyártóközpontjában 1993 óta gyártanak NESCAFÉ® termékeket, de 2006 óta itt zajlik az egyes népek eltérő szokásai alapján összeállított receptúrák tesztelése is.

Több mint 21 ezer tonna kávékeverék, 10 ezer tonna kakaó és 2 ezer tonna instant kávé gördül le idén a Nestlé szerencsi üzemének szalagjairól. A Borsodban gyártott instant kávétermékek és kakaók több mint 80%-a exportra készül, az Egyesült Királyságtól az Adriáig 28 országot lát el a magyar gyár. 2012-től a skandináv országoknak is szállít termékeket az üzem, ahol 362 állandó és 73 idény jelleggel kölcsönzött alkalmazott dolgozik. Az elmúlt években Kanada és az európai országok mellett az Egyesült Arab Emírségben is Magyarországon gyártott instant kávét fogyasztottak. Szerencsen idén 204 féle terméket készítenek, a kávétermékekhez arabica és robusta kávét dolgoznak fel, illetve itt keverik ki és csomagolják a töretlen népszerűségnek örvendő Nesquik kakaóitalport is.

A gyártás mellett 2006 óta különböző kávé- és kakaótermékek ízbeli összehasonlításával is foglalkoznak Szerencsen. A gyár mellett itt működik ugyanis a Nestlé közép-kelet-európai régiójának érzékszervi laboratóriuma is, ahol a különböző ízvilágú termékek tesztelése folyik. Az érzékszervi vizsgálatokat a Nestlé által képzett 11 fős ízszakértői csoport végzi standard módszerek alkalmazásával. Mivel országonként eltérőek a fogyasztói ízlések és a szokások, régiónként más-más receptúra alapján készül a kávé is, így a tesztek során a csoport tagjai lengyel, cseh, román, bolgár, ukrán és magyar termékeket is értékelnek. Az ukránok például a magyar ízléshez képest rendkívül édesen fogyasztják a kávét, ezzel szemben a németek és a svájciak a gyengébb, savas és lágy karakterű kávét isszák szívesen. A szerencsi érzékszervi laborban zajlanak a NESCAFÉ® termékfejlesztései és a gyáron kívül itt is folytatnak minőségi ellenőrzéseket.

A különböző országokban forgalmazott kávétermékek íze tehát minden esetben az adott nemzetre jellemző fogyasztói ízlésnek megfelelően kerül kialakításra. A tapasztalatok szerint a magyarok többsége az erős, pörkölt kávét szereti, amit 40 százalékuk tejjel és 61 százalékuk cukorral vagy édesítőszerrel ízesít. Tavaly több, mint 1 milliárd csésze instant kávé fogyott Magyarországon, ezek közel 40%-a a Nestlé által gyártott fekete volt. A magyarok közel fele (44%). indítja a napot egy csésze kávéval.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!
EZT OLVASTAD MÁR?