A SPAR is beszállt az almapromócióba

agrarszektor.hu
Csatlakozott a SPAR Magyarország Kft. is ahhoz a kampányhoz, amely a magyar alma népszerűsítését célozza. A kormány korábban 3,15 milliárd forintos rendkívüli támogatást szavazott meg az ágazatnak, az idei túltermelés és az orosz embargó okozta értékesítési gondok miatt. Támogatják az almapromóciós kampányokat is.

Újra, immáron harmadik alkalommal csatlakozott a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács magyar alma népszerűsítése érdekében szervezett kampányához. Mint arról az agrárszektor.hu korábban már beszámolt, az idei, almatermesztésnek kedvező időjárásnak köszönhető rekordtermés okozta problémák és a kialakult helyzet kezelése érdekében, valamint a magyar gyümölcstermesztés egyik legfontosabb ágazatában jelentkező nehézségek mielőbbi orvoslására a Kormány 3,16 milliárd forint értékben indított programot a hazai almatermelők megsegítésére. Többek között ennek keretében támogatja egy almapromóciós kampány indítását, melynek részét képezi a fent megnevezett együttműködés is.

A kampány elsődleges célja, hogy ráirányítsa a lakosság figyelmét a magyar alma kiváló minőségére, különleges ízvilágára, és kedvező élettani tulajdonságaira. 2014-ben mintegy 27 600 hektáron 7 500 termelő foglalkozik almatermesztéssel Magyarországon. Az eddigi kedvező időjárásnak köszönhetően idénre mintegy 780-800 ezer tonna rekordtermést irányoztak elő, ami 150-200 ezer tonnával több az átlagosnál. Az időjárásnak köszönhetően egész Európában kedvező a termés, a szokásosnál több az étkezési minőségű tételek aránya, valamint jelentősek a 2013-ból maradt készletek is. Tetézi a bajt, hogy például Lengyelországban az orosz embargó miatt körülbelül 500 ezer tonna maradt a hűtőházakban. Mégis, vannak arra biztató jelek, hogy az idei rekordmennyiségű magyar alma a hazai mellett és az orosz helyett akár más piacokon lesz eladható; Szerbia felé már a múlt héten meg is indult az export.

A SPAR Magyarország Kft. különös gondot fordít arra, hogy gazdag zöldség-gyümölcs kínálatában kiemelt szerepe legyen a magyar almának, és azon belül több fajta is helyet kapjon. A vásárlók az idei szezonban is sok almaféleség közül válogathatnak az áruházlánc üzleteiben (egyebek mellett Gála, Jonatán, Golden és Jonagold), s szeptember 26-27-én a kijelölt budapesti, szegedi és győri üzletekben több fajtát meg is kóstolhatnak. A SPAR-csoport, több mint 400 áruházában a tavalyi évben közel 6 és fél millió kilogramm almát értékesített. 2014 első három negyedévében pedig már 5,9%-kal több almát adott el a cég, mint a múlt év azonos időszakában.

A SPAR áruházakba jelenleg 380 termelő által termesztett almát szállítanak, jellemzően Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből. A vállalat arra törekszik, hogy minél több hazai termelővel építsen ki üzleti kapcsolatot, és kínálatát tovább bővíthesse. Nem csak az alma esetében, hanem teljes zöldség-gyümölcs választékában fontosak a hazai termékek. A magyar zöldségeket, gyümölcsöket népszerűsítő országos szakmai szervezetek akcióiba folyamatosan bekapcsolódva ösztönzi vásárlóit a SPAR, hogy a jó minőségű magyar árukat a termőidőben és szezonon kívül is részesítsék előnyben.

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?