Újra, immáron harmadik alkalommal csatlakozott a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács magyar alma népszerűsítése érdekében szervezett kampányához. Mint arról az agrárszektor.hu korábban már beszámolt, az idei, almatermesztésnek kedvező időjárásnak köszönhető rekordtermés okozta problémák és a kialakult helyzet kezelése érdekében, valamint a magyar gyümölcstermesztés egyik legfontosabb ágazatában jelentkező nehézségek mielőbbi orvoslására a Kormány 3,16 milliárd forint értékben indított programot a hazai almatermelők megsegítésére. Többek között ennek keretében támogatja egy almapromóciós kampány indítását, melynek részét képezi a fent megnevezett együttműködés is.
A kampány elsődleges célja, hogy ráirányítsa a lakosság figyelmét a magyar alma kiváló minőségére, különleges ízvilágára, és kedvező élettani tulajdonságaira. 2014-ben mintegy 27 600 hektáron 7 500 termelő foglalkozik almatermesztéssel Magyarországon. Az eddigi kedvező időjárásnak köszönhetően idénre mintegy 780-800 ezer tonna rekordtermést irányoztak elő, ami 150-200 ezer tonnával több az átlagosnál. Az időjárásnak köszönhetően egész Európában kedvező a termés, a szokásosnál több az étkezési minőségű tételek aránya, valamint jelentősek a 2013-ból maradt készletek is. Tetézi a bajt, hogy például Lengyelországban az orosz embargó miatt körülbelül 500 ezer tonna maradt a hűtőházakban. Mégis, vannak arra biztató jelek, hogy az idei rekordmennyiségű magyar alma a hazai mellett és az orosz helyett akár más piacokon lesz eladható; Szerbia felé már a múlt héten meg is indult az export.
A SPAR Magyarország Kft. különös gondot fordít arra, hogy gazdag zöldség-gyümölcs kínálatában kiemelt szerepe legyen a magyar almának, és azon belül több fajta is helyet kapjon. A vásárlók az idei szezonban is sok almaféleség közül válogathatnak az áruházlánc üzleteiben (egyebek mellett Gála, Jonatán, Golden és Jonagold), s szeptember 26-27-én a kijelölt budapesti, szegedi és győri üzletekben több fajtát meg is kóstolhatnak. A SPAR-csoport, több mint 400 áruházában a tavalyi évben közel 6 és fél millió kilogramm almát értékesített. 2014 első három negyedévében pedig már 5,9%-kal több almát adott el a cég, mint a múlt év azonos időszakában.
A SPAR áruházakba jelenleg 380 termelő által termesztett almát szállítanak, jellemzően Szabolcs-Szatmár-Bereg megyéből. A vállalat arra törekszik, hogy minél több hazai termelővel építsen ki üzleti kapcsolatot, és kínálatát tovább bővíthesse. Nem csak az alma esetében, hanem teljes zöldség-gyümölcs választékában fontosak a hazai termékek. A magyar zöldségeket, gyümölcsöket népszerűsítő országos szakmai szervezetek akcióiba folyamatosan bekapcsolódva ösztönzi vásárlóit a SPAR, hogy a jó minőségű magyar árukat a termőidőben és szezonon kívül is részesítsék előnyben.