Az MF traktorok SISU (AGCO POWER) motorokkal készülnek, az MF 8700-ba pedig 8.4 l-es, hathengeres erőforrást építettek. Eddig több tízezret gyártottak belőle, a magyarországi tapasztalatok szerint az üzemanyag-megtakarítás más traktortípusokhoz képest akár 20-25 százalékos is lehet.
Az MF8700-as traktorok már a harmadik generációs SCR rendszert használják és teljesítik a kötelező Tier 4 final környezetvédelmi előírásokat. Az MF8700 akár 400 LE-vel, 1.540 Nm-es nyomatékkal is rendelhető, a hatékonyság másik összetevőjét pedig a Dyna-VT fokozatmentes hajtómű adja. E váltótípusnál nincs teljesítménylyuk, pazarló gázadás vagy túlzott motorpörgetés, illetve a kapcsolt munkagép a talajmunkánál a megfelelő munkatempóval üzemeltethető, függetlenül a körülményektől.
Az óriástraktorok akár 18 tonnáig súlyozhatók, a hátsó három ponton 12 tonnát emelhetnek. Az eszközök gyors mozgatásáról 205 l/perces zártrendszerű hidraulika-rendszer gondoskodik, a tengelytáv pedig 3.1 m-es, ami a robosztusságot, az erő talajra érését, valamint a vonóerőt biztosítja.
A Massey Ferguson 8700-as szériát négyoszlopos, extra nagyméretű kabinnal gyártják. A fokozatmentes Dyna-VT hajtómű T alakú karral (Exclusive felszereltségnél joystick) vagy az irányváltóba integrált Power Control karral kezelhető. A kabint fülkéből állítható rugózási rendszerrel látták el, szállításhoz és talajmunkához, illetve változó felületekhez külön keménységet lehet beállítani. A műszerfal és a monitor színes kijelzőt kapott, de a traktorokban rádió (akár MP3 lejátszással), automatikus klímaberendezés, elforduló súlyérzékelős légrugós ülés és hűtőbox is található.