Áldomás néven új magyar prémium kategóriás élelmiszermárkát hozott létre az MNKH és a FÉLT. A kezdeményezéssel a szervezetek a minőségi magyar élelmiszerek egységes és sikeres külpiaci megjelenését támogatnák. Az új márkát az ország legnagyobb agrárkonferenciáján, az Agrárszektor 2015 rendezvényén is bemutatták, és leghamarabb jövő év elején hozzák forgalomba.
Hazánk területi adottságai és a termelői szerkezet nem alkalmas arra, hogy nagy mennyiségben állítsunk elő olcsó élelmiszert, ezért a magyar termelők és feldolgozók a kiélezett nemzetközi versenyben leginkább a minőségi, és kézműves termékekkel érvényesülhetnek. Az MNKH és a FÉLT ezért hozta létre az Áldomás ernyőmárkát. A szervezetek célja, hogy a kis, kézműves és a nagy volumenben előállító termelők magas hozzáadott értékű, prémium kategóriás termékei egységes márkaarculattal jelenhessenek meg itthon és a külpiacokon egyaránt.
Az Áldomás másik fontos célja, hogy a hazai fogyasztók körében népszerűsítse az egészségtudatos táplálkozást. A kínálatban szereplő termékek bizonyítottan pozitív élettani hatással rendelkeznek, így segítik az egészségmegőrzést. A kezdeményezéshez első körben 15 termelő és feldolgozó csatlakozott, összesen 18 termékkel.
Az Áldomással a termelők előtt új piaci csatornák nyílnak meg, illetve első kézből tehetnek szert termékfejlesztési és külpiaci információkra, valamint növelhetik az értékesítési biztonságot - mutatott rá Ducsai-Oláh Zsanett, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgatója. Az egységes ernyőmárka elősegíti a termelési integrációt és új, minőségi árualapot képez, míg a fogyasztók számára kiváló minőségű, ellenőrzött forrásból származó magyar élelmiszereket nyújt, melyek hozzájárulnak az általános egészségi állapot javulásához. Az Áldomás ernyőmárkához üzemmérettől függetlenül csatlakozhatnak a cégek, termelők, amennyiben a minőségi követelményeknek megfelelnek - tette hozzá.