Úgynevezett "szolgáltató hálózat projektet" indít el a NAK, amellyel tagjai igényeit igyekszik felmérni és hatékonyabbá próbálja tenni szolgáltatásait - áll a köztestület közleményében. A partnernyilvántartási fejlesztések nyomán a kamara ma már naprakész, közhiteles adatokra épülő, széles körű adatbázissal rendelkezik körülbelül 400 ezer fős tagságáról.
A kísérleti stádiumban lévő "szolgáltató hálózat projekt" részeként a NAK szolgáltató központokat létesít, amelyek közül az első december 15-én nyílt meg Hajdúböszörményben. Itt a NAK egy helyszínen biztosítja a gazdálkodók számára a szakmai tájékoztatást és a tanácsadást.
A kamara nyilvános pályázatot hirdetett versenypiaci szereplők számára, akik az agráriumban dolgozóknak nyújtanak szolgáltatásokat, például műtrágyát, növényvédő szert, vetőmagot állítanak elő, vagy agrárhiteleket kínálnak. A felhívásra jelentkezett különböző szolgáltatók képviselői az agrárkamarai szolgáltató központban heti rendszerességgel nyújtanak hiteles szakmai tájékoztatást, amely a kamarai tagoknak ingyenes - közölte a NAK.
A különböző szolgáltatók mellett az Országos Katasztrófavédelem szakemberei, illetve méhészeti és erdészeti szaktanácsadók, valamint a NAK biztosításközvetítői és jogsegélyszolgálatot ellátó ügyvédei is részt vesznek a tanácsadásban. A következő időszak tapasztalatai alapján további településeken alakít ki szolgáltató központokat a kamara.