A 2015-ben még félmilliárd forintos nyereség után várhatóan némileg visszaesik a Gyulahús Kft. eredménye, mivel tavaly többet fordítottak marketingre és az év második felében az alapanyagok drágulása is éreztette hatását - fejtette ki Daka Zsolt, a cég ügyvezető igazgatója az MTI-nek. A 250 dolgozót foglalkoztató Gyulahús árbevétele tavaly elérte az 5 milliárd 300 millió forintot a 2015-ös 5 milliárd 44 millió forint után.
Az árbevétel-növekedés mögött volumennövekedés áll, közel 480 tonnával több terméket gyártottak tavaly, mint egy évvel korábban. A vállalat 200 millió forintos technológiai fejlesztést tervez, és idén is 4-5 százalékos árbevétel-bővülést szeretne elérni.
A cég a japán, a kínai, a koreai és a hongkongi piac felé is nyitna. Daka Zsolt szerint a japánok főként a paprika nélküli, marhából készült, édesebb ízvilágú csemegeszalámit kedvelték, amely a magyar piacon is csak nemrég jelent meg. A kínai és dél-koreai érdeklődők viszont a paprikás, csípős kolbászokat részesítik előnyben.