A Hungexpo területén január végén tartott AgrárgépShow egyfajta társrendezvényéül szánta az Axiál Kft. a közelmúltbeli mezőfalvai gépbemutatót, ahol a gyakorlatban is meg lehetett nézni (sőt ki is lehetett próbálni) a Budapesten télen kiállított eszközöket. Az I. NAK Szántóföldi Napok és AgrárgépShow rendezvényen a bajai központú cég saját standot és bemutatóteret épített ki.
A Horsch Joker RT rövidtárcsa a bajor gyártócég egyik legnagyobb darabszámban értékesített munkagépe. A közelmúltban végrehajtott módosításoknak köszönhetően simábban fut a talajfelszínen, és a szállítása is könnyebbé vált. A régi Joker RT járószerkezete bekerült a tárcsa és a henger közé, míg az új Joker RT Classic esetében egy hidraulikus akkumulátor révén javítottak a konstrukción. A tárcsák csapágyazása továbbra is karbantartásmentes, bár a levelek sokkal nagyobb (52 cm) átmérőjűek és stabilabbak az előző kialakításhoz képest. A legújabb fejlesztés egy mellső "daraboló" henger, amely a tárcsák előtt aprítja a hosszú szármaradványt. A zöldítés és a köztes növény vetése is megoldható a rövidtárcsára szerelhető DuoDrill aprómagvető egységgel, amelynek térfogata 460 liter, és ISOBUS-kompatibilis.
A Horsch Terrano FM nehéz szántóföldi kultivátor 5, 6 és 7 m-es munkaszélességben érhető el, közülük a legkisebbet vitték el Mezőfalvára. A négygerendelyes gép sekély tarlóhántáshoz és mélyebb műveléshez egyaránt alkalmazható. A rugós biztosítású TerraGrip kapatartók 28 cm-es húzástávolságra helyezkednek el egymástól (ez 112 cm-es kapaosztást jelent), így intenzív talajforgatás érhető el, de nem kell tartani az eltömődéstől sem. A kultivátor változatos lezáró hengerekkel kapható (SD, dupla RollFlex, FarmFlex vagy dupla RollPack henger).
A Horsch Leeb GS vontatott permetező 6000 és 8000 liter kapacitású, míg kisebbik testvére, az LT típus 4000 és 5000 literes tartálymérettel érhető el. A saját fejlesztésű aktív szórókeret-szabályozás pontos szórókeret-vezetést tesz lehetővé. Követi a talajfelszín egyenetlenségeit, mivel mozgása független a permetező vázától.
Az új technológiás Landini 7-175 és 7-215-ös modelleket is bemutatták működés közben. Hathengeres, 6,7 literes turbófeltöltős motorjuk Common Rail befecskendező rendszerrel van ellátva, és 165, illetve 188 LE leadására képesek. A motor gumibakokon keresztül csatlakozik a gép robusztus alvázához, így kisebb a vibráció és a fülke is csendesebb. A sebességváltót a német ZF-fel együttműködve fejlesztették ki, a Roboshift erőátvitel egy 6 csoportban 4 Powershift lépcsővel rendelkező hajtáslánc. A kardánhajtású munkaeszközök működtetéséhez négyféle fordulatszám közül választhatunk (540, 540E, 1000, 1000E), ezeket elektrohidraulikus úton lehet működésbe hozni. A traktor függesztőszerkezete a karok végénél 9300 kg tömeg mozgatására képes.
A kisebbik Landinihoz egy Sulky X40 Econov műtrágyaszórót kapcsoltak a mezőfalvi bemutatón, míg a 7-215-ös modellhez egy Framest Regular 4500 gyorstárcsát. Ez 610 mm átmérőjű gömbsüveg lapokkal, valamint 510 mm átmérőjű mélytömörítő hengerrel végzi a művelést. Nagy sebességű munkavégzésre lett tervezve, optimális munkatempója 12-14 km/h. A 250 mm-es laposztás miatt nem szakít fel nagy rögöket, így a gép utáni talajfelszín jól elmunkálható, illetve egy arra alkalmas vetőgéppel azonnal vethető.
A gyakorlati AgrárgépShow-n a Landini 6-175L modell is dolgozott, mégpedig egy Framest Duotill 3000 kombinált munkagéppel párosítva. A traktor kevés elektronikával felszerelt, mechanikus sebességváltóval rendelkező gép, amelynél négyhengeres, 176 lóerős FPT erőforrás dolgozik a burkolat alatt. A hozzá kapcsolt Framest Duotill 3000 mind sekély, mind pedig mélyebb tarlóápolásra, lezárt tarló vetés előtti átdolgozására, szántás elmunkálására, tárcsázott talajok szabályozott művelésére egyaránt alkalmas. Alapfelszereltségben egyedileg állítható mélységű, merev szárú kondicionáló késekből áll, valamint párba szerelt, kis átmérőjű rövidtárcsákból, a lezáró elem pedig egy beragadásmentes VT gumihenger.
A Fendt 500 Vario S4-es szériájának egyik modellje szintén kipróbálható volt a rendezvényen. A 125-165 lóerős teljesítménytartományba tartozó erőgép különféle változatai négyhengeres motorokkal vannak felszerelve, és fokozatmentes váltójuknak köszönhetően a mászósebességtől (30 m/h) akár 50 km/h-s tempóig is képesek haladni. Az ergonomikus, érintő- és nyomógombokkal, multifunkcionális joystickkal felszerelt Varioterminál alkalmas a munkaeszköz-eltárolásra, valamint a táblavégi forduló automatizálására.
A Fendt 516 Vario traktorhoz Mezőfalván egy Framest Fralaz 2700-as közép-mélylazítót kapcsoltak, amelynek a kései a háromszög alakú vázon helyezkednek el (így kisebb a vonóerő-igény), hátulra pedig tüskés vagy MT gyűrűs lezáró hengert lehet szerelni. A kések közötti távolság az adott talajviszonyokhoz igazítható, a hengerek pedig mélységhatárolásra is szolgálnak.
Az Axiál bemutatóterén a Fendt 800 Vario S4-es szériájának 828-as modelljét is bemutatták. A 220-280 lóerős teljesítménykategóriájú gépek nemcsak a szántóföldön, de közúti szállításnál is jó szolgálatot tesznek. Különlegesség a hathengeres motor Visctronic hűtőventillátor-vezérlése, ennek révén ugyanis kevesebb a hőveszteség. Mezőfalván a traktort egy Horsch Tiger MT kombinált szántóföldi kultivátorral kapcsolták össze, amely kétsoros, 680 mm átmérőjű tárcsás rendszerrel van felszerelve, a 85 cm-es keretmagasság és a 94 cm-es kapatávolság pedig a maximális áteresztőképességről gondoskodik.
A Claas gépek kizárólagos forgalmazójaként az Axiál többféle eszközt is bemutatott a német gyártótól. A Claas Arion 640 traktor hathengeres, 177 LE maximális teljesítményű motorral felszerelt erőgép, amely talajmunkák, kaszálás, szállítás és homlokrakodóval végzett munkák esetén is hasznos segítő. A bemutatón hozzá csatolt Variant 480 RC PRO körbálázó szalma, széna és szilázs bálázására egyaránt alkalmas, ráadásul megbízható, és könnyen karbantartható. A rotorcsillagok 180 helyett 360 fokkal vannak egymáshoz képest elfordítva, így a csillagrotor nagyobb anyagáramot és egyenletesebb bálakamra-feltöltést garantál.
Az Axion 930 traktornál a motor speciális szerkezeti beépítése és az első híd függesztése veszi fel a keletkező erőket, nincs tehát szükség külön alvázra. A hathengeres, 8710 köbcentis FTP-motor 320-tól 410 LE-ig elérhető négyféle kivitele közül Mezőfalván a 350 lóerős változat dolgozott, amelynek CMATIC váltójával a menetsebességet egészen az 50 km/órás végsebességig lehet fokozatmentesen szabályozni.