A Heavy Modified és Superstock kategóriák versenyzői szórakoztatták a Hajdúsági Expo látogatóit a Mitas Tractor Pulling Európa Kupa hajdúböszörményi fordulójában augusztus második hétvégéjén. Mentőautó alighanem először járt a mindig gondosan előkészített pályán, de szerencsére az ijedtség nagyobb volt a bajnál az egyik rosszul sikerült húzás végén. Mindkét osztályban a pontversenyben élen álló csapatok szerezték meg a győzelmet, pedig ebben a sportágban - ahol bármikor előbújhat a technika ördöge - a papírforma ismeretlen fogalom.
Szombaton a Heavy Modified kategória gépei húztak (ezek azok, amelyeknél csak a négy kerék emlékeztet arra, hogy elvileg traktorok lennének), és már a döntő elején nagy riadalmat okoztak. A ponttáblázatot vezető dán Fenrir Maxi Traction 10 ezer lóerős szörnyetege ugyanis a megálláskor szétrombolta a súlypadot, amelynek kezelője a hirtelen blokkolástól - szó szerint - lefejelte a szélvédőt, a bukósisak azonban megvédte őt a sérüléstől. A verseny a tartalék súlypaddal folytatódott, és a Fenrir (amely a skandináv mitológia óriási farkasáról kapta nevét) négy 2500 LE-s HEMI motorral hajtott gépét ezúttal a próbálkozók listájának legvégére sorolták, nehogy megismétlődjön a malőr.
A keményre döngölt, komoly kihívást jelentő hajdúböszörményi pálya aztán sorra megtréfálta a versenyzőket, hiszen a döntő résztvevői közül csupán a Fenrirnek sikerült a full pull, a többiek mind elvéreztek a 100 méteres határon belül. A győzelmet így az első súlypadot leamortizáló dán csapat szerezte meg 106,46 méteres húzással, a német Green Fighter lett a második, a harmadik helyen pedig a szintén német Iwan gárda végzett, amely az orosz Mi-24 harci helikopterekben használt Isotov TV3 hajtóművekből hármat is beszerelt a gépébe.
Vasárnapra kiadós eső locsolta meg a hajdúböszörményi pályát, de a szervezőknek sikerült versenyzésre alkalmassá tenni, így a Superstock kategória húzásai sem maradtak el. A benevezett 13 vasszörnyetegből csak kettő vérzett el a kvalifikáció során, a többieknek sikerült a full pull, vagyis indulhattak a döntőben is.
A győzelmet a holland Maximum Risk csapat Case IH Magnum MX 335 traktora szerezte meg, igaz, a 100 méteres határt nekik sem sikerült túlszárnyalniuk (98,15 méteres eredménnyel zártak). A szintén holland You Never Know egy John Deere 8520-as géppel nevezett, és ezzel sikerült elcsípnie a második helyet. A dobogó harmadik fokára a Green Gangster Deere pilótája állhatott fel, aki - a változatosság kedvéért - ugyancsak Hollandiából érkezett hozzánk.
A mezőny tagjai 1500-2500 kilométeres távolságból jöttek Hajdúböszörménybe, vagyis az odaút és a visszaút is legalább két-két napba telik számukra. Akadnak köztük olyanok, akik csupán egyetlen, 10 másodpercig tartó húzásért tették meg ezt az irdatlan távolságot. A szezon a Heavy Modified és a Superstock kategóriák számára szeptember 8-9-én zárul a hollandiai Stroe-ben.