Számos bejelentés, és vásárlói panasz érkezett a Nébih-hez, hogy rendelésük után konyhakész, ámde fogyasztásra alkalmatlan, egész kacsát vagy libát szállított ki nekik az eladó. A különböző on-line felületeken, illetve nyomtatott helyi újságokban megjelenő hirdetésekben rendszerint csak egy telefonszám szerepel, ahol a megrendelést fogadják. Így az áru kiszállítása után a megadott telefonszám gyakran elérhetetlen, esetleg csak hitegetik a fogyasztót a reklamáció kezelésével.
- írja közleményében a hivatal.
A Nébih felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy kizárólag ismert eredetű, tehát nyomon követhető élelmiszereket vásároljanak. A termékek megfelelő jelölése az internetes hirdetések esetében is kötelező.
A megrendelés során és az élelmiszer átvételekor érdemes meggyőződni a házhozszállítással értékesített termék pontos származási helyéről, amire vonatkozóan a szállítónak hiteles dokumentummal, például számlával, szállítólevéllel kell rendelkeznie. A nem azonosítható eredetű vagy problémás minőségű terméket semmilyen körülmények közt nem szabad átvenni.