Vigyázat: romlott, büdös libát és kacsát szállítanak házhoz

agrarszektor.hu
Több bejelentés is érkezett az ünnepek közeledtével a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatalhoz (Nébih), miszerint a különböző hirdetések alapján tett megrendelést követően büdös, fogyasztásra alkalmatlan, tisztított libát vagy kacsát szállított házhoz az eladó. A kiszállítás után az eladó sok esetben elérhetetlen lesz. Átvételkor ezért minden esetben érdemes meggyőződni a termék minőségéről, így ha az nem azonosítható eredetű, akkor nem szabad átvenni.

Számos bejelentés, és vásárlói panasz érkezett a Nébih-hez, hogy rendelésük után konyhakész, ámde fogyasztásra alkalmatlan, egész kacsát vagy libát szállított ki nekik az eladó. A különböző on-line felületeken, illetve nyomtatott helyi újságokban megjelenő hirdetésekben rendszerint csak egy telefonszám szerepel, ahol a megrendelést fogadják. Így az áru kiszállítása után a megadott telefonszám gyakran elérhetetlen, esetleg csak hitegetik a fogyasztót a reklamáció kezelésével.

A gyanútlanul átvett áru fogyasztásra alkalmatlan, büdös, romlott, láthatók rajta az előzetes fagyasztás jelei, sem a minősége, sem a tömege nem felel meg a megrendelésnek

 - írja közleményében a hivatal.

A Nébih felhívja a fogyasztók figyelmét, hogy kizárólag ismert eredetű, tehát nyomon követhető élelmiszereket vásároljanak. A termékek megfelelő jelölése az internetes hirdetések esetében is kötelező.

A megrendelés során és az élelmiszer átvételekor érdemes meggyőződni a házhozszállítással értékesített termék pontos származási helyéről, amire vonatkozóan a szállítónak hiteles dokumentummal, például számlával, szállítólevéllel kell rendelkeznie. A nem azonosítható eredetű vagy problémás minőségű terméket semmilyen körülmények közt nem szabad átvenni.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?