169 millió euróra, azaz mintegy 52,4 milliárd forintra növelte az Európai Bizottság idén az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és világszintű népszerűsítésére fordítható támogatás összegét. Az EB tájékoztatása szerint a programok társfinanszírozására kiírt pályázati felhívásban közzétett összeg 27 millió euróval magasabb a 2017-esnél. Pályázni uniós kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervezetek jogosultak. A benyújtási határidő 2018. április 12.
A támogatás mintegy kétharmada uniós élelmiszeripari termékek népszerűsítésére szolgál nem uniós országokban, főként olyanokban, ahol jelentősen növekedhet az európai agrár-élelmiszeripari export. Ilyenek például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia - mondta Phil Hogan mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős biztos.
Az unión belüli programokban a fogyasztók tájékoztatására helyezik a hangsúlyt a minőséggel kapcsolatos uniós rendszerekről és címkékről, így például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről. Az ágazati támogatásból főként a fenntartható állattenyésztést - többek között a juh- és kecsketartást - ösztönzik. Külön keretet fordítanak az egészséges étkezést népszerűsítő, illetve a gyümölcs- és zöldségfogyasztást ösztönző kampányokra.