Rekordösszeggel reklámozzák az uniós agrártermékeket

agrarszektor.hu
Mintegy 170 millió euróra növelte idén az Európai Bizottság (EB) az európai mezőgazdasági termékek népszerűsítésére fordítható támogatást. Az összeg legnagyobb része az uniós termékek promóciójára szolgál nem uniós országokban, de hangsúlyt fektetnek a fogyasztók minőséggel kapcsolatos tájékoztatására is.

169 millió euróra, azaz mintegy 52,4 milliárd forintra növelte az Európai Bizottság idén az európai mezőgazdasági termékek unión belüli és világszintű népszerűsítésére fordítható támogatás összegét. Az EB tájékoztatása szerint a programok társfinanszírozására kiírt pályázati felhívásban közzétett összeg 27 millió euróval magasabb a 2017-esnél. Pályázni uniós kereskedelmi szervezetek, termelői szervezetek és promóciós tevékenységekért felelős agrár-élelmiszeripari szervezetek jogosultak. A benyújtási határidő 2018. április 12.

A támogatás mintegy kétharmada uniós élelmiszeripari termékek népszerűsítésére szolgál nem uniós országokban, főként olyanokban, ahol jelentősen növekedhet az európai agrár-élelmiszeripari export. Ilyenek például Kanada, Japán, Kína, Mexikó és Kolumbia - mondta Phil Hogan mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős biztos.

Az unión belüli programokban a fogyasztók tájékoztatására helyezik a hangsúlyt a minőséggel kapcsolatos uniós rendszerekről és címkékről, így például a földrajzi jelzésekről és a biotermékekről. Az ágazati támogatásból főként a fenntartható állattenyésztést - többek között a juh- és kecsketartást - ösztönzik. Külön keretet fordítanak az egészséges étkezést népszerűsítő, illetve a gyümölcs- és zöldségfogyasztást ösztönző kampányokra. 

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?