A Tesco világos célokat tűzött ki maga elé a fenntartható csomagolás megteremtésére. Ezzel kapcsolatban három fő területre összpontosít:
- 2020 végére eltávolítja a nehezen újrahasznosítható anyagokat a sajátmárkás termékeinek csomagolásából.
- 2025-re 100%-ban újrahasznosíthatóvá vagy újrafelhasználhatóvá teszi a sajátmárkás termékeinek csomagolását.
- Együttműködést kezdeményez a többi kiskereskedővel, szállítóval, illetve a csomagoló- és a hulladék-feldolgozó ipar szereplőivel a lehető legtöbb műanyag csomagolóanyag újrahasznosításának érdekében.
Az áruházlánc ez irányú közép-európai törekvéseit Matt Simister, a Tesco Európa vezérigazgatója 2019. február 5-én, a prágai Kiskereskedelmi csúcstalálkozón erősítette meg. Az eseményen a vezérigazgató elmondta: 2017/18-ban 30%-kal mérséklik az összes élelmiszer-hulladékot és a csomagolóanyag-hulladék csökkentése is prioritás lesz. A végső cél az, hogy a működésük folyamán ne keletkezzen olyan anyag, ami hulladéklerakóba kerül. A Tesco a vásárlóknak is segíteni kíván abban, hogy csökkentsék az egyszer használatos műanyagtermékek használatát: fenntartható alternatívákat kínál számukra az eldobható műanyagok helyett.