13 magyar kiállító a világ legnagyobb élelmiszeripari kiállításán

agrarszektor.hu
2019. február 21-én, csütörtökön zárul a Gulfood, a világ legnagyobb, minden évben megrendezett élelmiszer-, italkereskedelmi és vendéglátói ipari szakkiállítása. A Dubai World Trade Centre-ben idén több mint 5000 kiállító mutatja be kínálatát a közel 200 országból érkező, 100 ezer főt meghaladó közönségnek - közölte Ondré Péter, az eseményen jelen lévő Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója. Az Agrármarketing Centrum 2019-ben a helyszínen 156 m2-es közösségi standdal és 13 magyar cég termékkínálatának bemutatásával ösztönzi a magyar exportkivitel fejlődését.

A négynapos Gulfoodon neves nemzetközi márkák legújabb élelmiszer- és italtermékei és szolgáltatásai mutatkoznak be - írja közleményében az az Agrármarketing Centrum. A résztvevők a multiknál tevékenykedő beszállítókkal, az új élelmiszer mintákkal és a legújabb kulináris trendekkel egyaránt megismerkedhetnek.

Közeleg az évkezdet egyik legjelentősebb agráreseménye, a március 7-i kecskeméti Agrárium 2019 konferencia. Tudni akarja, hogyan juthat hozzá az idei agrártámogatásokhoz és mennyi támogatást igényelhet? Hogyan változik a minden gazdálkodót érintő hazai földügyi szabályozás? A legfontosabb támogatási, jogszabályi és piaci változásokról kaphat fontos szakmai és gyakorlati információkat a szakpolitika, a közigazgatás és az üzleti élet csúcsvezetőitől, illetve első számú döntéshozóitól a március 7-i kecskeméti Agrárium 2019 konferencián.

Ondré Péter az esemény kapcsán nyilatkozva elmondta: a Gulfood piacra lépési lehetőség a növekvő emirátusi piac felé és a teljes közel-keleti és ázsiai térségbe is, tehát nem csupán a Perzsa-öböl országait, hanem az Afrikától Indiáig terjedő térség valamennyi államát felöleli. Az üzletfejlesztés mellett a trendek, koncepciók, innovációk, valamint a kockázatok és veszélyek felmérésére is a Gulfood az egyik legjobb terep a világon.

A rendezvényen a kiállítók nyolc tematikus szektorban mutatják be kínálatukat: tejtermékek, italok, zsírok és olajok, gabonafélék és hüvelyesek, hús és baromfi, a világ élelmiszerei és az egészséges wellness és mentes termékek. Utóbbi (egészséges és wellness, mentes) termékek szektorát tavaly indították, ami jól jelzi, hogy ez a termékkategória e térségben is egyre inkább terjed.

Fotó: Agrármarketing Centrum

A magyar kiállítók a talán leginkább slágerterméknek számító mézzel, valamint gabonából készült élelmiszerekkel, péksüteményekkel, tejtermékekkel és tejből készült áruféleségekkel, valamint gyorsfagyasztott zöldségekkel és gyümölcsökkel mutatkoznak be a rendezvényen. Emellett gyógynövényekből készült teákkal és kozmetikumokkal, táplálék kiegészítőkkel, hízott libából és kacsából, és emellett baromfikból készült élelmiszerekkel, különféle ital és fagylat porokkal és cukrászipari termékek előállításához szükséges alapanyagokkal, továbbá különféle szószókkal és tésztaféleségekkel is jelen van Magyarország  - közölte Ondré Péter. Az AMC ügyvezető igazgatója a szervezet közösségi standján bemutatott termékek kapcsán azt is elmondta, hogy az Emirátusokba exportált magyar élelemiszerek közül a legnagyobb volumenben kiszállított, értékesített termékek, az éves szinten mintegy 8-850 tonna eladott élelmiszer és ital mennyiség közel felét adják.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?