A Kubota eddig 29 millió motort gyártott. Az elmúlt években dinamikusan növelte termelését, elsősorban a mezőgazdasági erő- és munkagépek területén, ugyanekkor erős piaci offenzivába kezdett Európában és Észak-Amerikában is. Cégfelvásárlásokkal bővítette a gyártmányportfólióját és ma már full-linerré (széles profilú mezőgépgyártóvá) vált.
Az új Kubota motorkonstrukciók közül a V5009 már sorozatban készült, és a vevők azt már az elmúlt évben megvásárolhatták. Ez is feltétele volt annak, hogy az "Év Dizelmotorja 2019" versenyén indulhasson, melyet végül meg is nyert. A V5009 dizelmotort korszerű teljesítmény,
Sokoldalú felhasználásra tervezték. A soros elrendezésű, négyhengeres, 5 liter hengerűrtartalmú, direkt befecskendezésű, 16 szelepes, hosszú löketű dizelmotor névleges teljesítménye 157,3 kW/210,9 LE. A motor a névleges teljesítményét 2200 f/min, a maximális nyomatékot pedig 1500-1600 f/min fordulatszámokon adja le. Füstgázkezelő rendszere a jelenlegi legszigorúbb normatíváknak felel meg.
A Kubota V5009 dízelmotor viszonylag kis (0,57 m3) beépítési helyszükséglettel rendelkezik. A motor szervizelési pontjai könnyen hozzáférhetőek. A Kubota másik, 09-es szériájú motorja, a V4309-es típus is versenyben volt. Ennek felépítése hasonló a V5009-eshez, annak kisebb, négyhengeres, 4,3 literes, 116 kW/157 LE névleges teljesítményű testvére. Az ugyancsak új Kubota V1505 CR-T négyhengeres, 1,5 literes modell különlegessége, hogy a kisteljesítményű (33 kW/45 LE) kategóriában SCR katalizátor nélkül is képes teljesíteni az EU Stage V füstgáznormát. A motor szériagyártása 2020-ban kezdődik.
A negyedik Kubota motorújdonság a WG 1903 Micro-Hybrid motor, amely 3 hengeres, 1,9 liter hengerűrtartalmú Dual-Fuel Otto-motor 35 kW/48 LE teljesítménnyel, EU Stage V normativáknak megfelelő füstgázkezelő rendszerrel. A motor különlegessége, hogy
Ez évben indul a sorozat gyártása. Az "Év dizelmotorja 2019" versenybe a Kubota igen csak feladta a leckét a zsűrinek.
Dr. Hajdú József