A kávé jövője a fair trade-en múlik?

agrarszektor.hu
Múlt évben 1,6 milliárd euró értékben adtak el fair trade-termékeket Németországban, egy év alatt 22%-kal nőtt az értékesítés volumene. Főleg a banán, a kávé, a kakaó és a rózsa megy nagyon, ha fair trade-kereskedésből származik.

"A beszállítói hálózat elején az alacsony bérek és a kizsákmányolás még mindig komoly gondokat okoz. A fair trade mozgalom olyan stratégiai szövetség, melynek segítségével megteremthetjük az utat egy igazságosabb kereskedelem felé" - mondta Gerd Müller gazadsági miniszter. Ahhoz, hogy fenntartatható fejlődési pályára álljanak, a fejlődő országokban politikai változásokra és a termelőknek több piaci hozzáférésre van szükségük. A fair trade ugyanakkor nem nő elég gyorsan, legalább is Dieter Overath, a TransFair vállalat vezetője szerint.

A gazdálkodókat sújtja az alacsony felvásárlási ár. Fiatalok fordulnak el a mezőgazdaságtól, mert képtelenek megélni belőle. Ha szeretnénk élvezni a kávé, a banán, vagy a kakaó ízét, a nagyvállalatoknak is magukévá kell tenniük a fair trade mozgalom elveit

- mondta a cégvezető. A TransFair a fenntartható textil-, kakaó- és banánkereskedelem érdekében cégeknek kínál stratégiai partnerséget, hogy környezeti és szociális standradokat vezessenek be - írta az European Supermarket Magazine. 

CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?