Ahogy azt az agrárszektor.hu is megírta, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közleményt adott ki, miután a Lidl 99 forint kilónkénti áron kezdte el árulni a görögdinnyét, a kamara szerint ezt ugyanis vevőcsalogató reklámeszköznek tekinti az áruházlánc. A NAK álláspontja alapján 99 Ft/kg áron nem lehet jó minőségű dinnyét előállítani, mert a szezonnak ebben a szakaszában - a többéves piaci tapasztalatok alapján - reálisan, a bekerülési költségeket is figyelembe véve, 150 és 200 Ft/kg közötti fogyasztói áron lenne árusítható a gyümölcs.
Az agrárszektor.hu megkereste a Lidl sajtóosztályát, hogy reagáljanak a NAK közleményére, az áruházlánc az alábbi választ küldte:
"A Lidl Magyarország a dinnyeeladást tekintve is a vásárlói igények maximális kiszolgálására törekszik, ezzel együtt stratégiai döntése, hogy kiemelt hangsúlyt helyez a magyar beszállítók, így a magyar dinnyetermelők támogatására, ezzel is segítve a hazai dinnyeágazat helyzetét.
A Lidl Magyarország hosszútávú stratégiai együttműködést alakított ki minden magyar beszállító partnerével, akiknek külpiacokon is lehetőséget biztosít termékeik értékesítésére. Az áruházlánc a dinnyeszezonban 100 százalékban magyar beszállítókkal dolgozik együtt, célja immáron hetedik éve ugyanaz kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt.
Az elmúlt napokban a Lidl minden dinnyebeszállító partnere arra kérte az áruházláncot, hogy a földeken felhalmozódott dinnyefelesleg értékesítésében nyújtson támogatást, melyhez az akciós és az exporttevékenységet egyaránt támogató átadási áraikat ajánlották fel. A Lidl Magyarország ez alapján csökkentette a görögdinnye kilogrammonkénti árát 99 forintra, melynek köszönhetően a vállalt beszállító partnerei nagyobb mennyiségben tudtak dinnyét értékesíteni más Lidl országok részére is.
A Lidl Magyarország és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara célja közös abban, hogy kiváló minőségű, megfelelő mennyiségű magyar görögdinnye kerüljön hosszútávon a hazai és külföldi áruházakba, így a vásárlók asztalára. Ennek feltétele a korrekt, a fejlődést biztosító megállapodások megkötése a termelőkkel és kereskedőkkel egyaránt, mert ez szolgálja a vásárlók érdekét is. A Lidl Magyarország szeretné kiemelni, hogy átérzi és vállalja az ebben való felelősségét."