Nagy lépésre szánta rá magát a multi: termeltetési szerződéseket kötne a magyar kistermelőkkel

agrarszektor.hu
Gyökérzöldség- és hagymatermelők számára tartott szakmai fórumot az Auchan és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). Az áruházlánc kiskunlacházi csomagolóüzemében rendezett eseményen a technológia bemutatása mellett termelői-beszállítói workshopot is rendeztek. A létesítmény közvetlen, kis mennyiségű beszállítást is fogad. Októbertől májusig havonta hozzávetőlegesen 400 tonna csomagolt árut előállít elő 10-12 hazai és 3-4 import beszállító termékeiből. Most új beszállítókat keresnek.

Az esemény a második volt a vállalat és a gazdákat összefogó szervezet ágazatokra külön-külön fókuszáló, átfogó sorozatában. Az egyeztetésen arról is szó esett, hogy az üzemben alkalmazott technológiáknak köszönhetően a kis mennyiséget beszállítókat is gördülékenyen képesek fogadni az Auchannál. A kiskunlacházi, zöldség- és gyümölcsszállítmányokat kezelő létesítmény októbertől májusig havonta hozzávetőlegesen 400 tonna csomagolt árut előállít elő 10-12 hazai és 3-4 import beszállító termékeiből. Az előbbiek esetében ez olykor a megtermelt áru 100 százalékát jelenti. Az áruházlánc célja, hogy a jövőben növelje beszállítói partnereinek számát.


"A helyi, minőségi források feltérképezése, illetve a magyar termelőkkel való szoros, közvetlen kapcsolat kiemelt célunk az Auchannál. Szerencsés helyzetben vagyunk: olyan technológiai infrastruktúrát tudhatunk magunkénak, amely lehetővé teszi számunkra, hogy a legkisebbtől a legnagyobb mennyiségekig fogadjunk frissárut"  - mondta Vidó Mónika, az Auchan Retail Magyarország élelmiszer-univerzum területének igazgatója.

Az Auchan változtatott a beszerzési szisztémáján, azaz a nagykereskedői beszállítók csökkentésével párhuzamosan növelné a közvetlen termelői beszállítást a közvetlen termeltetési szerződéseken keresztül, ami kölcsönösen előnyös minden szereplőnek. Ennek köszönhetően pedig a gazdák életpályaszerűen foglalkozhatnának egy-egy zöldségféle előállításával"

- mondta dr. Mártonffy Béla, a NAK országos kertészeti és beszállítóipari osztályának elnöke.

Az Auchan zöldség- és gyümölcsstratégiájának célja, hogy hosszú távon, a magyar gazdákkal és a szakmai szervezetekkel együttműködésben alakítsa beszerzési gyakorlatát. Termeltetési szerződései és a direkt beszállítás révén kiszámíthatóan és méltányosan, piaci átlagot meghaladó átvevői áron és - megfelelő kapacitás esetén - országos beszállítói szerződéssel biztosítja a felvásárlást a gazdák számára. Az áruházlánc jelenleg országosan 38 termelővel áll közvetlen kapcsolatban, akiktől eddig közel kétmilliárd forint értékben szerzett be helyben termelt vagy gyártott árut.

Az Auchan 2008 óta megduplázta a helyi forrásokból származó tételei számát. Jelenleg a zöldség-gyümölcs áruk 75, a baromfi-, sertés- vagy marhahús több mint 90, a friss tejtermékeknek pedig a 100 százaléka érkezik közvetlenül magyar termelőktől.

"Az Auchannal 2010 óta dolgozunk együtt, a vállalat csomagolóüzemét pedig 2017 óta működtetjük. Forgalmunk stabilan nő, az első félévben a tavalyi év azonos időszakához képest 15 százalékkal emelkedett, jövőre pedig további jelentős bővülésre számítunk" - tette hozzá Kocsis Miklós, az Agrobesz-Team Kft. képviselője, a csomagolóüzem vezetője. Idén ősszel több új csomagolással találkozhatnak az Auchan vásárlói, emellett dolgoznak az újrahasznosított anyagokból készült csomagolóanyagok bevezetésén és a technológia további fejlesztésén is.

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?