agrarszektor.hu • 2020. január 17. 13:30
Látványosan nőtt a halfogyasztás 2019-ben Magyarországon, ami döntően az áfacsökkentésnek, a vásárlói erő növekedésének, illetve az Agrármarketing Centrum (AMC) halfogyasztást ösztönző kampányának köszönhető - tájékoztatta az agrárszektor.hu-t Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián. A szakember többek között azt is elárulta, hogy a sertéshúsfogyasztást ösztönző kampány folytatását is tervezik, az afrikai sertéspestis (ASP) miatt ugyanis komoly exportpiacokat vesztett az ország.
A hazai halágazat akkor tud sikeresen fejlődni, illetve az egészség szempontjából is fontos húsféle, akkor kerülhet be széles körben a fogyasztásba, ha a vásárlók nem csak karácsonykor, hanem egész évben keresik a halat - mondta Ondré Péter a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián. Hozzátette, az AMC halfogyasztást ösztönző kampánya sikeres évet zárt, 10 százalékkal, 5,6 kilogrammról, 6,3 kilogrammra nőtt egy év alatt a fogyasztás Magyarországon és további fogyasztás növekedést hozott a 2019-es esztendő is. A szakember szerint ez az áfacsökkentésnek, a vásárlói erő növekedésének, illetve a kampány hatásának tudható be.
Ondré Péter kiemelte, hogy szeretnék folytatni a halfogyasztást ösztönző kampányt, emellett sertéshúsfogyaszást ösztönző kampányt is terveznek, az afrikai sertéspestis (ASP) miatt ugyanis fontos exportpiacokat vesztett Magyarország, és ennek pótlásában akkor lehetünk sikeresek, ha belföldön találjuk meg a kieső mennyiség felvevő piacát. Tervezik továbbá a zöldség-gyümölcs fogyasztását ösztönző, illetve a mézfogyasztást ösztönző kampányok folytatását is, valamint egyéb húságazati kampányokra is lehet majd számítani a jövőben - tette hozzá.