Új trendek hódítanak a tejiparban: ezeket a termékeket keresik most a vásárlók

agrarszektor.hu2020. március 2. 11:30

A makro-összetételre, a szájérzetre, a hibrid termékekre, illetve az egészségesség és az élmény fejlesztésére helyezik a hangsúlyt az idei uralkodó trendek a tejiparban, írta meg elemzésében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK).

A kevés szabadidővel rendelkező fogyasztók könnyen elkészíthető, kényelmes, könnyen szállítható harapni valókra vágynak, amelyek ugyanakkor segítenek hozzájárulni testi és szellemi egészségükhöz. Mindemellett fontos kritérium a kiegyensúlyozott makrotápanyag-tartalom (fehérje, zsír, szénhidrát) megteremtése is, olvasható a NAK oldalán. Alapvetően elmondható, hogy egyszerre csak egy makroösszetevő befolyásolja a fogyasztók döntéseit.

Március 3-án rendezi meg Agrárium 2020 című évindító konferenciáját Kecskeméten a Portfolio Csoport. A konferencia a gyakorlatias szempontokat figyelembe véve ad választ a gazdasági döntéseknél felmerülő fontos kérdésekre. Ha tájékozott akar lenni az új évben, ne hagyja ki az Agrárium 2020 konferenciát március 3-án Kecskeméten!

Az Innova Consumer 2019-ben több országban is (Egyesült-királyság, Egyesült Államok, Spanyolország, Franciaország, Németország, Brazília, Mexikó és Kína) végzett felmérése alapján ezek leggyakrabban a szénhidrátok (alacsony/mentes), illetve a zsírok (alacsony kalóriatartalom). A természetes édesítőszerek iránti igény a tejtermékek esetében is megfigyelhető, illetve további jelentős elvárás a mentességet garantáló kultúrák és enzimek felhasználása.

A fogyasztók vágynak a kellemes szájérzetet és íztartósságot biztosító, harmonikus ízű és szerkezetű termékekre. Az Innova Market Insights kutatása alapján az átlagos amerikai és angol fogyasztók 45%-a számára fontos tényező az élelmiszerek és italok szerkezete, míg azt a véleményt, amely szerint ez hozzájárul az elfogyasztás élményének fokozásához, 68%-uk osztja. A tejitalok, joghurtok és sajtok tekintetében egyre jellemzőbb tulajdonságok a "simaság", a "krémesség", a "ropogósság" és a "roppanóság".

Tízből hét amerikai és minden második angol fogyasztó kedveli a szélsőséges ízkeveredéseket, mint például az édes és a sós. A hibridtermékek mindemellett további extrém társításokat is magukban foglalnak, mint a gyökeresen eltérő élelmiszercsoportok, textúrák és színek. A szélsőséges tulajdonságok vegyítése (pl. édes és savanyú ízek, a tej és tejmentes összetevők keverése) piaci rést jelenthet a tejtermékek esetében (pl. jégkrémek, ízesített joghurtok) is.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
sajt, tejipar, tejtermék, joghurt, trend, ízélmény, jégkrém, ízesítés,