A Magyar Államkincstárral (MÁK) egyeztetve a 2020. április 1-30. között benyújtandó kifizetési kérelmek beadása kizárólag elektronikus úton történik majd, a Magyarországi Sertéstenyésztők és Sertéstartók Szövetségén (MSTSZ), mint szakmai szervezeten keresztül - írja a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK). A változtatás célja, hogy az állattartók és az ügyintézésben résztvevők egészségének megőrzése érdekében minimálisra csökkenjen a személyes találkozások száma.
Mind a hízó, mind pedig a tenyészkoca állatjóléti támogatás kifizetéséhez szükséges dokumentumokat az MSTSZ részére kell elküldeni elektronikus formában (pdf, jpg). A kitöltött nyomtatványokat (mindet) cégszerű aláírást követően szkennelt változatban, elektronikusan juttassák el a területi felelős részére és másolatban az igazolas@mstsz.eu email címre. A Kincstárhoz jelen esetben az eredetieket nem kell postázni, viszont kérjük, hogy azokat őrizzék meg! A sertéságazati területi felelős igazolások kiállítása a kitöltött és beküldött nyilatkozat és mérési jegyzőkönyv alapján történik, szintén kizárólag elektronikusan.
A határidők pontos betarthatósága érdekében a kitöltött nyilatkozatot ebben a tárgynegyedévben mihamarabb, de legkésőbb április 15-ig juttassák el a szakmai szervezetnek! Abban az esetben is töltsék ki a nyilatkozatot, ha nem vesznek igénybe olyan jogcímet, amelyben a szakmai szervezet közreműködése szükséges, ezáltal is segítve a gyors ügyintézést. A biztonságos és gördülékeny ügyintézés érdekében érdemes felvenni a kapcsolatot az MSTSZ területileg felelős munkatársaival. A benyújtáshoz szükséges dokumentumok a Magyar Államkincstár honlapján frissítésre kerültek és az alábbi linkekre kattintva érhetőek el: