Koronavírus: az élelmiszermárkákat is próbára teszi a járvány

agrarszektor.hu2020. április 13. 18:00

A koronavírus napjaink egyik legforróbb témája, amely a fogyasztói attitűdöket és a viselkedést várhatóan hosszú távon befolyásolni fogja. Jelenleg a járvány okozta bizonytalanság miatt az egészség fenntartása és a betegség kockázatainak minimalizálása élvez prioritást a fogyasztói döntésekben.

A mindent átható bizonytalanság nagymértékben befolyásolja a márkahűséget is, így fontos, hogy a márkák felelősségteljesen viselkedjenek, és a fogyasztók érdekeit képviseljék, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) oldalán. A járványhelyzetnek köszönhetően számos fogyasztó jövedelemkiesést szenved el (pl. elbocsátás, fizetés nélküli kényszerszabadság, fizetéscsökkentés), amely vásárlási döntéseikben is megnyilvánul.

A vásárlások a vírus elleni védekezést célozva egyre inkább "értékközpontúvá" válnak, így a szükségtelen tulajdonságokért prémiumárat követelő márkák jelentősége csökken. Noha a koronavírussal kapcsolatos hírek között elenyésző a pozitív, a fogyasztók észlelik például a társadalom visszahúzódásának kedvező környezeti hatásait. Továbbá egyes márkák bevonják a fogyasztókat a vírus elleni küzdelembe. Ilyen például a munkavállalók segítését támogató termékek megvásárlása.

A fogyasztók társadalmi igényekre adott reakciói befolyásolják a márkák elfogadását. A tudatos fogyasztók elvárják, hogy a márkák bizonyítsák etikus és felelősségteljes viselkedésüket, amely az ár meghatározástól egészen a környezetvédelemig és a teljes ellátási lánc integritásáig terjedhet.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
élelmiszer, fogyasztó, tudatosság, fogyasztói-igények, koronavírus, koronavírus-járvány, márkahűség,