Itt a magyar borászatok válasza a koronavírus-járványra

agrarszektor.hu2020. április 15. 15:50

Elindult a "Palackposta 2020", a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) és az Agrármarketing Centrum (AMC) közös borpromóciós kampánya, amely az online termelői borrendelést népszerűsíti a fogyasztók felé.

A koronavírus-járvány megfékezésére bevezetett korlátozások a bortermelőket is nehéz helyzetbe hozták - írja közleményében a HNT. A borok értékesítéséhez új megközelítésre és alternatív platformok bevonására van szükség. A kijárási korlátozás betartása mellett a fogyasztóknak is nehezebb biztonságosan hozzájutni a kívánt termékekhez. A bor esetében az online vásárlás ezidáig kevésbé volt elterjedt a fogyasztók körében. Ezt kívánja ellensúlyozni a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, mely kezdeményezéshez csatlakozott az Agrármarketing Centrum. A "Palackposta 2020" kampány célja, hogy arra ösztönözze a fogyasztókat, hogy közvetlenül a hazai termelőktől rendeljenek bort, akik továbbra is a legjobb minőségről gondoskodnak és házhoz is szállítják a rendelt tételeket.

Forrás: Hegyközségek Nemzeti Tanácsa
A járványügyi veszélyhelyzet a szőlő-bor ágazatra is nagyon komoly hatást gyakorol, amelynek már mind érezzük a hatását itt a pincékben is. A HNT most induló borpromóciójának - a "Palackposta 2020"-nak - a legfőbb üzenete és célja, hogy a bort szerető és fogyasztó közönség közvetlenül a termelőtől, a borászatoktól tudjon bort vásárolni, úgy, hogy közben ki sem mozdul a most legbiztonságosabb közegéből, az otthonából. A kampány azonban jóval többről szól, mint vásárlásösztönzésről

 - mondta el Kovács Zita, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa elnökségi tagja. A www.palackposta2020.hu weboldalon kereshető a házhozszállítást vállaló termelők listája.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
borászat, bor, termelő, járvány, fogyasztó, hegyközségek-nemzeti-tanácsa, borász, agrármarketing-centrum, házhozszállítás, koronavírus,