Futurisztikus paradicsomnemesítési központot épített a biotechnológiai óriáscég

Futurisztikus paradicsomnemesítési központot épített a biotechnológiai óriáscég

agrarszektor.hu
Felépült a Syngenta új, modern paradicsom-bemutatóközpontját Hollandiában. A Tomato Vision a vállalat szándéka szerint fontos kutatóbázis, találkozási pont és tudásközpont lesz a jövőben a paradicsom-fajtaválasztáson gondolkodó partnerek számára.

A Maasland településen egy év alatt felépített, a paradicsomnemesítésnek és különféle eseményeknek is helyt adó, központban 14 ezer négyzetméteres, csúcstechnológiájú üvegház található, ahol hozzávetőlegesen 800 új paradicsomfajtát tesztelnek és választanak ki az egyedi piaci igényeknek megfelelően.

Az üvegházat úgy tervezték, hogy a termelőknél használt, valós technológiai körülmények között tesztelhessék azokat a fajtajelölteket, amelyeknek egy része a jövőben nagy valószínűséggel a magyar kertészetekben is megjelenik majd. Az üvegházban a szakemberek különböző technológiai körülményeket is modellezhetnek, ilyen például a megvilágított és a hagyományos, nem megvilágított termesztés.

A központ területén emellett egy szabadon látogatható, 1500 négyzetméteres bemutatóterületet is kialakítottak. Ennek révén a látogatók betekintést kaphatnak a közelgő fajtabevezetésekről, és alaposabban is megismerhetik a Syngenta teljes, üvegházi fajtaválasztékát. A Tomato Vision emellett egy olyan platform is, amelyen keresztül a vállalat szakemberei kapcsolatba léphetnek a paradicsomtermelésben, értékesítésben érdekelt partnerekkel.

Ruud Kaagman, a Syngenta globális paradicsom termékpálya vezetője hangsúlyozta, hogy olyan fajtákat akarnak kifejleszteni, amelyek valóban megfelelnek a termelők és a fogyasztók igényeinek. A vállalat nemesítői és a piac közötti szorosabb kapcsolat létrehozásával a Syngenta képes lesz a fogyasztói igények tökéletes kielégítésére.

A világszerte hatalmas zavarokat okozó koronavírus világjárvány nemrégiben rámutatott arra, hogy a digitális kommunikáció miként képes legyőzni a fizikai korlátokat. Ezért a Tomato Vision megnyitóját is online fogják megtartani a hónap végén. A létesítmény a híre most még csak digitális csatornákon juthat el az ügyfelekhez és partnerekhez, de a vállalat szeretné majd a lehető leghamarabb személyesen is üdvözölni látogatókat az új bemutatóházban. Egyelőre azonban csak online eszközökön keresztül oszthatják meg velük a Tomato Vision élményét, bárhol is legyenek világon.

A modern digitális kommunikációs eszközök és a virtuális technológia használatával szeretnénk kapcsolatba lépni a látogatóinkkal, és izgalmas élményt nyújtani számukra a Tomato Vision-ben, ezzel is biztosítva, hogy a központ valóban globális információforrássá váljon

- fejtette ki Ruud Kaagman.

A Syngenta paradicsomválasztéka rendkívül széles, a világszinten zajló több mint 20 nemesítési program eredmé-nyeként minden szegmensben az eltérő technológia igényeknek megfelelő, kiváló teljesítményű fajtákat kínálnak. A Tomato Vision bemutatóházon keresztül lehetőséget kapnak a látogatók, hogy megismerhessék a vállalat portfólióját, nemesítési programjait. Ezen kívül a központ lehetővé teszi a termelőknek, valamint a termékpálya képviselőinek a tapasztalatok, ötletek és elképzelések cseréjét is. Ez a közös munka alakítja a paradicsomtermesztés jövőjét, javítja a felek közötti együttműködést, közös gondolkodást, és nem utolsósorban mindenki számára sikert hoz, tette hozzá Ruud Kaagman.

(Címlapkép forrása: Syngenta)

NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
Agrárszektor Konferencia 2024
Decemberben ismét jön az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárszakmai esemény!
EZT OLVASTAD MÁR?