Május 26-án a Syngenta hivatalosan is átadta új, hollandiai bemutató- és nemesítő központját, a Tomato Vision névre keresztelt üvegház-komplexumot. Mivel a koronavírus-járvány miatt a megnyitót nem lehetett a hagyományos keretek között megtartani, a Syngenta egy valós idejű, virtuális átadást szervezett a meghívottaknak, akik online követhették az eseményeket. A megnyitót Ruud Kaagman, a Syngenta globális paradicsom termékpálya vezetője közvetítette, aki a cég több szakemberét és specialistáját is megszólaltatta. A tényleges megnyitóra az üvegház-komplexum jelképes bejárása után került sor, a vörös szalagot Arend Schot, a Syngenta hollandiai igazgatója vágta át, majd a jelenlevő szakemberek válaszoltak a résztvevők kérdéseire.
Az átadást megelőző jelképes bejárás során Ruud Kaagman elmondta, hogy a Tomato Vision egyes részeinek megtekintéséhez szigorú higiéniai eljárásokon kell átesnie a látogatóknak, így például a bemutatótérbe csak alapos fertőtlenítés után és védőöltözékben lehet belépni. Ennek csak egyik oka jelenleg a világban tomboló koronavírus, ám a cég legalább ennyire tart az Európában néhány éve megjelent új paradicsomvírus, a Tomato Brown Rugose Fruit Virus (ToBRFV), vagy más néven a jordánvírus miatt, amelyre jelenleg még nem létezik gyógymód, és ha egy termelőnél felbukkan, csak minden növény elpusztításával lehet gátat szabni a terjedésének.
A bemutatótérben Arthur van Marrewijk, a Syngenta termékfejlesztő specialistája elmondta, hogy a Tomato Vision építése során a Syngenta felhasználta a legkorszerűbb technológiákat. Az üvegházak belmagassága hét méteres, felülről rovarhálóval fedték le a termőterületet. Az ablakok magas fényáteresztő-képességgel rendelkeznek, a hőmérséklet és a páratartalom teljesen szabályozható, mindemellett a teljes termőterület körülbelül egyharmada teljes mesterséges megvilágítással rendelkezik. A szakember szerint a kutatási részlegen bármilyen klímát le tudnak modellezni. Haoyang Duo, a vállalat egyik nemesítője hozzátette, hogy a megfelelő körülmények kiválasztása segít a tökéletes termék létrehozásában és megbízható adatok gyűjtésében és szolgáltatásában. A érdeklődőknek pedig a Microsoft HoloLens virtuális valóság headset segítségével láthatják a különféle paradicsomfajtákat, és rengeteg adatot megtudhatnak az egyes változatokról, ami segítheti őket a döntésben.
A bemutató körút végén, a szalag átvágása után a Syngenta összegyűlt szakemberei válaszoltak a hallgatóság kérdéseire is. Ezek között hangzott el az a kérdés, hogy mennyire veszélyes a paradicsomvírus az üvegházi termelésre? Ezzel kapcsolatban Ruud Kaagman elmondta, hogy az új paradicsomvírus nagy veszélyt jelent a piacra és a termelőkre és a nemesítőkre nézve is. Ha ugyanis a betegség bejut az üvegházba, akkor kárba veszhet minden addigi munkájuk. A szakember szerint a problémára jelenleg egy szó a válasz: higiénia. Nagy odafigyeléssel és a higiéniai előírások betartásával lehet csak védekezni a vírus ellen, amíg nem találnak ellenszert rá. Egyelőre még rezisztens fajták sincsenek, bár a Syngenta már elkezdett egy ilyen változaton is dolgozni, de ez leghamarabb 4-5 éven belül valósulhat meg.