A közegészségügyi aggályoknak köszönhetően a közétkeztetés és az élelmiszeripar higiéniai körülményei fokozott figyelmet kapnak, olvasható a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) honlapján. Ennek köszönhetően a műanyag-csomagolások felhasználása megnövekedett, az előre csomagolt élelmiszerek jelentősége fokozódott. A fogyasztók a megbízható csomagolásban lévő kedvelt márkák felé fordultak, aminek következtében a csomagolás a praktikum és az esztétikum mellett új jelentést nyert számukra, a biztonságot.
A csomagolási megoldások területén újabb kihívást jelent a digitális világhoz történő alkalmazkodás. A fogyasztók előszeretettel böngészik az online üzletek felületeit, hozzák meg döntéseiket a termékekről megjelenő képek alapján. Így a termékek külleme kiemelt fontossággal bír a döntések befolyásolásának céljából. A formák és a színek harmonizációja, a grafikus elemek hangsúlya segíthet a fogyasztók figyelmének felkeltésében.
Azonban annak ellenére, hogy a járványhelyzet megköveteli az óvatosságot nem szabad szem elől tévesztenünk bolygónk fenntarthatóságát és továbbra is törekednünk kell a felhasznált műanyag mennyiségének csökkentésére, a maximális újrahasznosítására, illetve a biológiailag lebomló, komposztálható csomagolóanyagok előnyben részesítésére.