Ne csak termeld, add is el: Jó kampánynak is kell a cégér!

Takarék Agrár242020. augusztus 17. 07:00

"Boros nemzet vagyunk, ez nem is kérdés. Itt az idő, hogy te is magadba szívd az alapokat elméletben és gyakorlatban is. Kóstold és tudd!" - A fenti idézet a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) által indított "JÓ BOR" kampány egyik platformján, a www.magyarborod.hu oldalon köszönti az olvasót.

A HNT a kampányában a fiatal felnőtteket (20-35) kívánja ösztönözni a minőségi magyar bor tudatos és mértékkel való fogyasztására. A kampányt egy országos felmérés előzte meg, amelynek eredménye alapján úgy vélték, a magyar fiatalok borral kapcsolatos ismeretei mélyíthetőek, mert a minőségi borélvezet nem feltétlenül jellemző esetükben. A kampány nem titkoltan a fiatal generációnak a magyar borral és annak hagyományaival való megismertetéséről szól.

Valljuk meg, bár kellő öntudattal valóban boros nemzetnek tartjuk magunkat, a kulturált borfogyasztással és borismerettel kapcsolatos edukáció egyik korosztályunknak sem hiábavaló. Az utóbbi években a televízió több csatornáján elterjedt főzős műsorok nyomán megismerkedhettünk a gourmet étkezéshez szükséges minőségi alapanyagokkal, legváltozatosabb elkészítési módozataikkal, és a desszertköltemények megvalósításának trükkjeivel, ám a minőségi ételkísérők ismertetése mintha nem került volna ennyire reflektorfénybe.

"Békeidőben" az ország számos pontján rendeznek helyi borkampányokat, népszerűek a pincészetek által tartott kóstolások, cégekhez szervezett bemutatók. Szűkebb környezetemben, Pécsett és környékén, Villányban, Palkonyán, Siklóson gyakoriak az újborral, a rozéval, vagy általában a villányi borvidék minden ajándékával kapcsolatos események és feltehetően hasonlóképpen történt ez számos más, méltán híres borvidékünkön is. Most, a pandémiától terhes időszakban sorra elmaradnak a nagy érdeklődésre számot tartó tömegrendezvények, fesztiválok. Így valóban korlátozottak e közösségi fórumok lehetőségei, ahol akár a fiatal felnőtt korosztály borokkal, borkultúrával kapcsolatos ismereteit bővíteni lehetne.

A fenti platform "5 PERCES BORSZNOB-KÉPZŐ", "BORBESZERZŐ CHALLENGE", "BORRANDI" kvíz, "FRÖCCS" és hasonló fejezetei kedvcsinálónak alkalmasak és az oldal tartalma vélhetően bővülni, fejlődni fog még. Utóbbiban lehull a lepel a különféle kevésbé elterjedt módozatok keverési arányáról is, melyek egyike pl. a rendkívül szomjas és letűnt dicsőségünket megidézők itala, a "magyar-angol" (6 dl bor + 3 dl szóda). Kiderül a legkínosabbnak tartott borfogyasztással kapcsolatos bűnök listája is, melynek egyik tétele az ifjúkoromban - persze csak mások által - gyakran fogyasztott VBK (vörösboros kóla) is.

Egy rövid tesztet kitöltve a készítők szerint ezek lehetnek kedvenc italaim:

ROZÉ
BIKAVÉR
KÉKFRANKOS
FRÖCCS,
(de érdemes ezeket is kipróbálnom: IRSAI OLIVÉR, KADARKA, TOKAJI SZAMORODNI ÉS ASZÚ)

Összegezve a kezdeményezés mindenképpen hasznos és időszerű - amúgy a teszteredmény is közel jár a valósághoz, így hát egészségünkre! 

Írta: dr. Hoóz András - Takarékbank Agrárcentrum

Támogatott tartalom! A cikk megjelenését a Takarékbank támogatta.
Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
bor, takarékbank, takarékbank-agrárcentrum, takarék-agrár24,