Alig két hónapja érkezett a váratlan hír, hogy a Suzuki az unió szigorú kibocsátási előírásai miatt kivezeti a Jimny modell forgalmazását az európai piacokról. A hírről az Agrárszektor is beszámolt.
Úgy tűnik azonban, hogy a Suzuki nem mondott le a népszerű terepjáróról és annak európai szerelmeseiről, ugyanis haszongépjármű-változatban ismét piacra dobta a modellt. A megújult Jimny ugyanolyan autentikus off-road élményt és professzionális teljesítményt kínál, mint a korábbi személygépjármű változata. A modellt négy kompromisszummentes tulajdonsága teszi komoly haszongépjárművé: robusztus létraalváz, három kiváló terepszöge, háromkaros merev hidas felfüggesztés tekercsrugókkal és összkerékmeghajtás felezővel ellátott osztóművel.
A még nagyobb kihasználhatóság érdekében a megújult Jimny csomagtere 863 literrel bír. Ez 33 literrel több, mint a személygépjármű változat a hátsó üléseinek lehajtásával. A haszongépjármű Jimny-ben lapos padló és elválasztó rácsok segítik a csomagok praktikus elhelyezését és biztonságos szállítását.
Az aszfalton és a terepen való nyugodt vezetés érdekében a haszongépjármű Jimny-t ugyanazokkal a biztonsági funkciókkal látták el, mint a személygépjármű változatát. Ilyen a kombinált érzékelős vészfékasszisztens (DSBS), amely automatikusan lefékezi a járművet az ütközések elkerülése érdekében, a visszagurulás-gátló és a lejtmenetvezérlő. Ezen kívül újdonság az eCall segélyhívó-rendszer, amely baleset esetén automatikusan vészjelzést küld egy előre megadott telefonszámra.
A megújult Jimnyt 1,5 literes, 102 lóerős VVT benzinmotor fogja meghajtani, amely megfelel az Euro 6-os környezetvédelmi szabványnak. A jármű a gyártó szerint városi forgalomban 7,1 litert fog fogyasztani 100 km-en, országúton 5,4 litert, kombinált fogyasztása pedig 6,1 liter lesz.
A Suzuki Jimny-t az Agrárszektor is kipróbálta, amelyről az alábbi összeállítás készült.
Címlapkép forrás: Totalcar / Ludvigh Károly