Kész, vége: búcsúzik a Lada legkeményebb terepjárója

agrarszektor.hu2020. október 8. 14:45

Utód nélkül távozik a legkeményebb terepek leküzdésére szánt Lada 4x4 Bronto az orosz gyártó kínálatából. A terepjárónak október elején leállt a gyártása.

A Lada 1977-ben dobta piacra ikonikus kompakt terepjáróját, a Nivát (VAZ-2121), amelynek a mai napig gyártásban lévő változata jó ideje már a 4x4 nevet viseli - írja a HVG.  A Lada 4x4 elsősorban remek terepjáró képességeiről ismerszik meg és 3 évvel ezelőtt érkezett belőle egy terepen még az alapmodellnél is jobban használható változat, a Bronto. Most azonban távozik a kínálatból a 4x4 Bronto, melynek október elején leállt a gyártása. A legutóbbi modellfrissítésből már kihagyott típus Oroszországban 742 900-806 900 rubeles (2,93-3,16 millió forint) áron volt kapható.

December 3-4-én rendezi meg a Portfolio Csoport kétnapos siófoki Agrárszektor Konferenciáját, amely az ország egyik legnagyobb és legmeghatározóbb agrárrendezvényének számít. Az esemény egyedülálló módon nyújt átfogó információkat az agrárgazdaság helyzetéről, és ad prognózisokat a támogatási, a finanszírozási, a piaci és az üzleti lehetőségekről. A konferencia napirendre veszi az ágazati szereplőit érintő legforróbb témákat és legfontosabb szabályozási változásokat is.

A 3,5 centiméterrel megemelt futóművű 4x4 Bronto szélesített nyomtávval rendelkezik és 235/75 R15-ös terepgumikon gördül. A motort nem tették erősebbé, így a 83 lóerős 1,7 literes egység a magasabb és szélesebb autót az alapmodellnél lassabban, 17 helyett 18 másodperc alatt gyorsítja fel 0-ról 100-ra, a végsebesség pedig 142 helyett mindössze 130 km/h.

A Lada 4x4 3-ajtós alapmodellje jelenleg 581 900 rubelbe (2,28 millió forint) kerül Oroszországban. A legjobban felszerelt 5-ajtós kivitel árcéduláján pedig 700 900 rubeles (2,74 millió forint) összeg olvasható.

Címlapkép forrása: HVG

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
oroszország, terepjáró, gépgyártó, motor, autó,