Így reagáltak a magyar cégek Lázár János kiskereskedelmi multik elleni hadüzenetére

agrarszektor.hu2020. december 7. 09:45

A nemzeti szemléletű kereskedelem meghatározó szereplői a Magyar Nemzetnek reagáltak Lázár János kormánybiztos azon múlt csütörtöki bejelentésére, amelyben a kormánybiztos "ajtót mutatott" a lakosság napi vásárlásait nagyobb arányban kiszolgáló multiknak.

A magyar cégek egy emberként üdvözlik a már 2010-ben kihirdetett protekcionista irány felerősödését, mert időszerűnek tartják a hazai termékek és az ellátási lánc talpon maradt iparágainak határozott kormányzati megerősítését az importtal járó kiszolgáltatottság ellenében. Lázár János a Portfolio Csoport által rendezett Agrárszektor Konferencián üzent hadat a kiskereskedelmi multiknak.

A Magyar Nemzet felidézte, hogy a kormánybiztos szerint itt az idő a magyar vidék és az agrárium újratervezésére, de a tervek között szerepel a külföldi kiskereskedelmi láncok kiszorítása is, amelyhez nyíltan protekcionista politika szükséges és offenzívan kell eljárni, mert a magyar nemzeti kiskereskedelem létrehozása már nélkülözhetetlen.
Az importhatások kivédésére tíz éven belül pedig a boltok polcain 80%-ban idehaza előállított és feldolgozott élelmiszereket szeretnének látni, jelezte Lázár János.

Zs. Szőke Zoltán, az Áfeosz-Coop Szövetség elnöke elmondta, hogy volt már példa arra, hogy a távozó külföldi lánc üzleteit magyar vállalatok vették át: többtucatnyi élelmiszerbolt került így nemzeti kézbe 2012-ben, amikor a francia Delhaize-csoport kivonulásával a Match és a Profi áruházakat a magyar tulajdonú CBA és a Coop vette át. Az elnök szerint vannak már ilyen tapasztalataik, és külföldön is több EU-konform modell létezik a tulajdonviszonyok harmonizálására. A nemzetközi cégeket tömörítő Országos Kereskedelmi Szövetség ebben a témában nem kívánt nyilatkozni.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
magyar-termék, agrárium, kiskereskedelem, lázár-jános, kormánybiztos, ellátási-lánc, multi, hazai-termék, protekcionizmus, megerősítés,