agrarszektor.hu • 2020. december 11. 17:15
Okos tojás, vegetáriánus zöldség "szalámi", speciális takarmány - csak néhány a Szent István Egyetem (SZIE) legújabb szabadalmai közül, melyeket a Blue Seven Group Zrt-vel együttműködve fejlesztett ki. Ez az együttműködés mérföldkőnek számít a Területi Innovációs Platform működésében, amiben a felsőoktatási intézmény regionális tudásközpontként vesz részt - a fejlesztőkkel és a hallgatókkal közösen - a szabadalmak gyártásában, forgalmazásában, megjelenésében és a piacra vitelében is.
A SZIE innovációs hatóköre, kutatás-fejlesztési tevékenysége - sajátos agrár- és élelmiszertudományi profilja révén - országos, ágazati és régiós szinten egyaránt megjelenik, több évtizedes gyakorlata alapján még kárpát-medencei kiterjedésben is jelentős. Az intézmény kiemelt feladatának tekinti, hogy az itt keletkező kutatás-fejlesztési eredményeket ne csak publikálja, hanem biztosítsa azok piaci hasznosítását és a tudás- és technológia-transzfert is, egyszóval a végtermék profitorientált legyen. Ennek érdekében az Egyetem szoros együttműködésre lépett a gödöllői székhelyű Blue Seven Group Zrt-vel a mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek gyártása, forgalmazása és piaci megjelentetése céljából.
A Társaság és az Egyetem fúzióját a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt., valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium, továbbá az intézmény Konzisztóriuma és Szenátusa is támogatta. A közös cél az, hogy innovatív, magyar termékeket vezessünk be a hazai és a nemzetközi piacokra, határokon átívelő piaci és befektetési lehetőséget biztosítsunk az innováció, az egészségügy, az újrahasznosítás és az energiahasznosítás területein úgy, hogy a siker itthon, Magyarországon maradjon.
Prof. Dr. Gyuricza Csaba, a Szent István Egyetem megbízott rektora kiemelte, hogy az Egyetem 35%-os részesedéssel rendelkezik ebben a gazdasági platformban, melynek keretében az intézmény sikerre tudja vinni az agrár-, élelmiszeripari, környezetvédelmi kutatás-fejlesztési eredményeit, valamint azokat vissza tudja csatolni a korszerű piacorientált felsőoktatási képzésbe. A szakember kijelentette, hogy elsődleges számukra, hogy központi szerepet töltsenek be a magyarországi kutatás-fejlesztésben és innovációban, továbbá minél gyorsabban képések legyenek megfelelni a gazdasági igényeknek, annak érdekében, hogy hallgatóik versenyképesebb képzésben és a munkaerőpiacon is értékesebb oktatásban részesüljenek.
- mondta Prof. Dr. Gyuricza Csaba.
Dr. Böjthe Kálmán, a Blue Seven Group Zrt. vezérigazgatója hiszi, hogy a magyarok kreativitása és tudományos teljesítménye a világon egyedülálló, továbbá az innovatív magyar termékek az egész világon versenyképesek. A szakember meggyőződése, hogy a magyar fejlesztéseket - melyek zömét állami támogatásból fejlesztettek -, itthon, Magyarországon kell kamatoztatni, hogy hazai munkahelyeket és hosszú távú megélhetést biztosítsanak a magyar embereknek.
- mondta Dr. Böjthe Kálmán.
A Szent István Egyetem a Blue Seven Group Zrt-vel közösen a közeljövőben a Proof of Concept Alap indításával kívánja támogatni az egyetemi oktatók, kutatók és hallgatók innovatív, piaci hasznosításra esélyes ötleteinek fejlesztését. Elősegítik továbbá az információáramlást, a tudástranszfert és a kapcsolatépítést az oktatók, kutatók, hallgatók és a gazdasági szereplők között, főként innováció- és kutatásmenedzsment, start-up, vállalkozói és üzletfejlesztési témákban. Emellett nagy hangsúlyt fektetnek a szellemi tulajdon kezelésének és védelmének megerősítésére. Törekvéseiknek köszönhetően az elkövetkező hetekben, hónapokban a szellemi tulajdonokból, az eddig kifejlesztett szabadalmakból értékes piaci termékek válnak, melyek hozzájárulnak a Szent István Egyetem versenyképességének növeléséhez.
(A cikkben szereplő fotókat a SZIE Médiaközpont készítette.)