A Takarékbank elemzői már többször hangsúlyozták, hogy az agráriumot nem érintette olyan mértekben a koronavírus-járvány, mint más szektorokat. Nehézségből ugyanakkor így sem volt hiány - írja közleményében a cég. Először a szeszélyes év eleji időjárás, a tavaszi aszály, majd a sok csapadék és végül az állategészségügy járványok, a sertéspestis és a baromfiinfluenza, ősszel pedig a gabonaárak felértékelődése bolygatta fel a piacot.
A pandémiával kapcsolatban azt Hollósi Dávid ügyvezető igazgató is elismeri, hogy azok a gazdálkodók, akik például éttermekbe, szállodákba szállítottak magas minőségű feldolgozott termékeket, nehezebb évet tudhatnak maguk mögött, azonban azok, akik gyorsan alkalmazkodtak és nem voltak kitéve ezeknek a szektoroknak, kiemelkedő évet zárhattak. A hitelekből, jövedelembevételekből látszik a likviditásbőség. A Takarékbank ezt hamar felismerte és kihasználta a kormányzattól, garanciavállaló intézményektől érkezett hitelfinanszírozási lehetőségeket, miközben az ügyféligényeknek megfelelően ők maguk is folyamatosan fejlesztették termékeiket.
- mondta el Hollósi Dávid.
Új üzleti modellel, országosan kiépített Agrárcentrum-hálózattal vágott neki a tavalyi évnek a Takarékbank Agrár Üzletága. Az új struktúra, vagyis az, hogy minden agrárügyfél dedikált ügyintézőt, külön kiszolgálást és pénzügyi tanácsadást kap, beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A Takarékbank Agrár Üzletágának vezetője szerint emellett a 2020-as sikerük kulcsa az, hogy nem álltak ki egyetlen ágazat mögül sem, így, ha óvatosabban is, de továbbra is finanszírozzák a sertés- és baromfiágazatot és egyelőre megtérül a hozzáállásuk. Összességében egyébként is jók a tapasztalataik a mezőgazdasági vállalkozókkal kapcsolatban, mert a gazdák gyorsan alkalmazkodnak, jó adósok, így például a moratóriummal is csak kevesen élnek.
Az idei tervekről szólva az ügyvezető igazgató elmondta, hogy 2021-re a tavalyihoz hasonló piaci növekedést szeretnének elérni, egyebek mellett úgy, hogy még jobban alkalmazkodnak a gazdák igényeihez, és tovább gyorsítják az ügyletek elbírálását. Emellett február elsejétől létrehozzák a kiemelt ügyfélkapcsolati területüket, ahol kimondottan nagybevételű agrár- és élelmiszeripari cégeket, valamint termékpályákat szeretnének finanszírozni.