A csúcsév 2018 volt, amikor több mint egyharmadával - 1,3 milliárd forintra - növekedett a Panyolai forgalma, amelyet az ez utáni évben 27 százalékos visszaesés követett. Az említettek magyarázata: az előzetesen jelzett, NETA okozta áremelkedés előtt (2018 utolsó hónapjaiban), amelyik partner tehette, előrehozta a rendeléseit, így az az időszak rekordforgalmat, a következő év pedig ennek megfelelően csökkenést eredményezett - írta meg a Világgazdaság.
- mondta a Lakatos Gergely.
A 2020-as év szép reményekkel indult, de aztán a járvány miatt befagyott a HoReCa szektor kereslete, majd ez az év végén - a második hullámban - megismétlődött. A decemberi árbevétel szinte megfeleződött a korábbi évekhez képest.
A hazai pálinkafogyasztás még nőtt is 60 ezer literrel tavaly, de inkább az olcsóitalokat keresték az alacsonyabb árfekvésű helyeken, mi pedig minőségi kategóriás termékeket gyártunk - mondta Lakatos Gergely. A Panyolai tulajdonképpen jól vészelte át ezt a piaci átrendeződést, mert a HoReCa-tól sikerült elmozdulni a kiskereskedelmi partnerek irányába. Mintegy 10 ezer palackkal adtak el abból a magas, 70%-os alkoholfokú új (kézfertőtlenítő) termékből, amelyet úgy dobtak piacra, hogy aktuális, preventív üzenetekkel láttak el: Maradj otthon, moss kezet!
Az árbevétel végül közel annyi lett tavaly, mint a 2019-re kimutatott 952 millió forint, több mint amennyire a járvány közben számítani lehetett. A trendhez képest azonban ez visszaesés. A 2021-es év is járványszigorral indult, és nagyon sok függ attól, hogy már pünkösd környékén enyhülnek-e a korlátozások és újra felpörög-e a kereslet, vagy csak nyáron, amikor inkább az alacsonyabb alkoholfokú italokat keresik a fogyasztók.
- mondta a vezérigazgató.