Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a magyar meggy a második legnagyobb mennyiségben termesztett gyümölcsünk: 3200 termelő, 4000 hektáron termeszti ezt a gyümölcsöt, amelynek 80 százalékát exportáljuk befőttként. Hazánkban az elmúlt időszakban nőtt a gyümölcsfogyasztás, viszont még mindig elmarad a 400 gramm/nap európai átlagtól. Hozzátette: egészségesebb magyar táplálkozási tradíciót tudunk ezzel a kampánnyal elősegíteni és a vásárlók a magyar termelőket tudják támogatni - írja közleményében az AMC.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese kiemelte, az idei meggykampány arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy minél többen válasszák a piacokon és termelőktől vásárolt meggyet, ezzel is segítve az ágazatot. Magyarország Európa meggybefőtt-termelésében meghatározó export-szereplő, az évi 60-65 millió üveges befőtt gyártásával mintegy 60 százalékos piaci részesedést ér el az európai piacon, azonban az egy főre jutó hazai meggyfogyasztás nagyon alacsony. A nyári kampányban ezért 4 helyszínen fognak kóstoltatni, emellett életmódmagazinok online felületein receptekkel, valamint nyereményjátékkal is népszerűsítik a gyümölcsöt. Az őshonos gyümölcs minden fajtája gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban. Vasat, kálciumot, káliumot és magnéziumot is tartalmaz. Erősíti az immunrendszer és az idegek működését, segíti az emésztést és kiváló regeneráló hatással is rendelkezik.