Egyre több magyar vesz ilyen élelmiszereket: akkor is ezt választják, ha drágább

MTI2021. november 8. 09:45

A magyar vásárlók többsége előnyben részesíti a környezetbarát termékeket, főképp a fiataloknál fontos szempont a fenntarthatóság - közölte a Reacty Digital Kft. az MTI-vel. A kereskedelmi szolgáltató felmérése alapján a megkérdezettek 56 százaléka hajlandó a tartósabb terméket választani akkor is, ha drágább.

Csaknem ugyanennyi, 54 százalék mondta, hogy az élet minden területén törekszik a környezettudatosságra. Hozzátették ugyanakkor, hogy mindössze 12 százalék mond le a vásárlásról, ha nem tartja a kiszemelt árut környezetbarátnak. A 30 év alatti felnőttek körében valamivel magasabb, 22 százalék az arányuk. Visszatartó erő lehet, ha nincs elég információjuk a termékről, vagy túl messziről érkezne - írták. Az adatok alapján úgy vélik, hogy az internetes áruházaknak is figyelembe kell venniük a fiatalok elvárását. Javasolják többek között a környezettudatos csomagolást és szállítást, de azt is, hogy ezt a felületeiken is hirdessék, mert a vásárlók többsége értékelni fogja. A Reacty Digital Kft. felmérése 500 felnőtt bevonásával készült 2021. augusztus 23. és szeptember 14. között. A vizsgálat nem, életkor és régió szerint reprezentatív.

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
élelmiszer, javaslat, kereskedelem, fenntartható, csomagolás, fenntarthatóság, szolgáltatás, élelmiszertermelés, szállítás, fiatal, hirdetés, elvárás, környzetvédelem, csomagolástechnika, fenntartható-élelmezés, fenntartható-fejlődés,