MTI • 2022. április 30. 12:00
Magyarországon a fogyasztók már nemcsak az árak alapján választanak élelmiszert, 36 százalékuk a környezeti hatásokat is figyelembe veszi - közölte a Danone Magyarország Kft. reprezentatív felmérése alapján az MTI-vel.
A felmérés szerint a fiatalabbak különösen figyelnek a fenntarthatóságra, amit a 35 év alattiak majdnem fele említett vásárlási szempontként. A környezet mellett az egészség védelme és az etikai szempontok is befolyásolhatják a fogyasztási szokásokat, a megkérdezettek több mint ötöde például ilyen okokból hajlandó volna kevesebb húst enni.
A válaszadók 94%-a nem követ olyan étrendet, amely korlátozná a húsfogyasztást, 88%-uk hetente legalább egyszer-kétszer eszik húst, miközben növényi alapú terméket csak 29%-uk. Alkalmi fogyasztóként, vagyis heti rendszerességnél ritkábban is csak 28% vesz ilyen élelmiszereket. A Danone Magyarország Kft. megbízásából készült felmérésben 18 és 65 év közötti vásárlókat kérdeztek meg. Az 500 fős minta korra, nemre, régióra reprezentatív - olvasható a közleményben.