Az elmúlt években az élőhalak iránti kereslet a karácsonyi időszak kivételével nem volt számottevő, ezért a vállalat úgy döntött, hogy erőforrásait azokra a területekre összpontosítja, amelyek iránt erősebb a vásárlói igény - tájékoztatta az agrárszektor.hu-t az üzletlánc. Így sok Auchan-áruházban az élőhalak - legnagyobbrészt az élőpontyok - folyamatos értékesítése megszűnt, és az élőhalak az üzletek többségében csak a decemberi időszakban találhatók meg.
Ugyanakkor azokban az áruházakban, ahol továbbra is keresett az élőhal, a mai napig szélesebb a halkínálat. Budaörsön, Törökbálinton vagy néhány vidéki üzletben a friss termékeket, a halgazdálkodók frissen csomagolt áruit, illetve a hűtött és fagyasztott termékváltozatokat is egész évben értékesítik.
A hivatalos statisztikák ugyanakkor azt mutatják, hogy összességében növekedett a hazai halfogyasztás az utóbbi időszakban. Az agrártárcához tartozó Agrármarketing Centrum egy tavaly év végi tájékoztatón azt közölte, hogy - többek között a 2017-ben indult, Kapj rá! elnevezésű kampány eredményeként - az 5,7 kilogrammos fejenkénti éves átlagos halfogyasztás négy év alatt 6,5 kilogramm fölé emelkedett.
Továbbra is tény azonban, hogy a belföldi halfogyasztás több mint 80 százalékát importból származó termékek teszik ki. A hazai termelők változatlanul a karácsonyi időszakban értékesítik teljes éves étkezési halmennyiségük mintegy 40 százalékát, és a nagyobb haltermelők ilyenkor akár éves forgalmuk 60-70 százalékát is lebonyolíthatják.