Az Agrármarketing Centrum (AMC) fontosnak tartja, hogy segítse a bioszektorban tevékenykedő élelmiszerelőállítók exportpiacra jutását, így a magyar közösségi standon 11 cég számára biztosít megjelenési lehetőséget, ezzel segítve az üzleti kapcsolatok ápolását és a hazai üzleti pozíciók erősítését. Az idei kiállítás nyári időzítése egyedülálló, hiszen a professzionális kiállítást korábban mindig februárra szervezték, de Covid-járvány következtében a kiállítás halasztására kényszerültek a szervezők. 2022-ben a rendezvény spektruma az ellenállóképességtől és fenntarthatóságtól a növényi alapú, klímabarát táplálkozáson, csomagoláson és hulladékmentes témakörökön át a digitalizációig és annak gyártási és kereskedelemi felhasználhatóságáig terjed - olvasható az AMC közleményében.
A bio tanúsító szervezeteken kívül a kiállításon többek között szárított gyümölcsök és olajos magvak, fűszerpaprika-termékek, extrudált snack-ek, hidegen sajtolt olajok, gabona termékek gyártói és bio zöldségek, gyümölcsök termelői mutatkoznak be a világ bio-élelmiszerei iránt érdeklődő közönségnek. A bioélelmiszerek a szakértők szerint azért értékesebbek, mert előállításukhoz nem használnak kémiai növényvédő szereket és műtrágyákat, feldolgozásuk kíméletes, az adalék- és segédanyagok használata pedig korlátozott. Több átfogó kutatás is kimutatta, hogy a bio alapanyagokban több a mikroelem, a vitamin és az antioxidáns. Ami azonban kevésbé ismert, de még fontosabb, hogy a magasabb beltartalmi értéket az ökogazdálkodás úgy éri el, hogy az értékes tápanyagokat rendszeresen például szerves trágyákkal és pillangós növényekkel visszatáplálja a talajba.