A Renner Bt.-nek köszönhetően újra fellendülhet a traktorgyártás hazánkban. Ezzel pedig végre megvalósulhat a műszaki gumiáruk, ezen belül prés-vulkanizált gumi-fém termékek gyártásával foglalkozó vállalat ügyvezetőjének, Renner Tamásnak a régi álma. A szakember korábban az Agrárszektornak elmondta, hogy gyerekkora óta szívesen foglalkozott régi traktorok restaurálásával, később ebből fejlődött ki a gyártás, ami eredetileg szintén szabadidős elfoglaltságnak indult.
A cég együttműködik a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemmel (MATE), a MATE Szent István Biztonságkutató Központjának kihelyezett innovációs műhelyét tavaly adta át Jánoshalmán, a Renner Bt. központi telephelyén Dr. Gyuricza Csaba rektor. Az elmúlt egy év során olyan megbízásokat kapott a családi vállalkozás, amelyek alapján a gyártást át kellett helyezni idehaza - írta meg a BAON.hu. Renner Tamás elmondta: eddig 15 gépre érkezett megrendelés. Majd hozzá tette: a Renner Bt. az egyetem Szent István Biztonságkutató Központjától olyan felkérést kapott, hogy végezze el traktorok alternatív hajtóanyaggal történő meghajtását. Ebből kifolyólag - az igények alapján - a jövőben benzin-, LPG- és dízelüzemű traktorok is gyárthatóak lesznek majd, sőt, ha szükséges, akkor akár napelemes energiával is működtethető lesz majd a traktor.
A vállalat a MATE-n keresztül kapcsolatban áll Kirgíziával, ahol ugyancsak érdeklődnek a gép iránt. A Magyar Kirgiz Fejlesztési Alap segíti a kapcsolatok szélesítését. Az export esetében azonban azt kell figyelembe venni, hogy nem lehet ugyanazt a gépet kiszállítani, amely az Alföldön kiválóan teljesít, mivel Ázsiában más az éghajlat. Olyan funkciókkal kell kiegészíteni, amellyel ott lehet biztonságosan dolgoztatni. A kirgizekkel a szakmai kapcsolatok egyre élénkebbek, s részben ezért is közös fejlesztéseket végeznek. A jánoshalmi traktorokba igények alapján kétféle (50, 80 lóerős) dízel- és egy fajta (80 lóerős) benzinmotort szerelnek be. Dr. Renner Tamás elmondta: Közép Ázsiában és a szubszaharai térségben óriási az igény az ilyen típusú erőgépekre, így a szakember nem tart attól, hogy nem lesznek további megkeresések.
(Címlapkép: Szedlák Levente)