agrarszektor.hu • 2023. február 2. 08:28
Felhívják az engedéllyel rendelkező gyümölcs szaporítóanyag-előállítók és -forgalmazók figyelmét, hogy tevékenységüket évente február 28-ig, önállóan kell bejelenteniük. Az éves bejelentőlap a tárgyévre vonatkozó ügyfél- és tevékenységadatok frissítésére szolgál. Az űrlapot önállóan kell letölteni a Nébih honlapjáról, és kitöltve, aláírva a vonatkozó jogszabályban megadott határidőig vissza kell küldeni.
A korábban már nyilvántartásba vett C.A.C. ültetvényekről az 5079. sz. nyomtatványt továbbra is személyre szabottan fogjuk megküldeni - írja a Nébih. Az űrlapok letölthetők a Nébih honlapjáról, mely ide kattintva elérhető. A cégeknek és az egyéni vállalkozóknak az elektronikus ügyintézést kell választaniuk. Az elektronikus beküldéshez a kitöltött és aláírt űrlapokat be kell szkennelni, vagy le kell fényképezni, lementeni, azután a https://epapir.gov.hu/ felületen az űrlapok becsatolásával megküldeni az alábbiak szerint.
Az ügyfélkapus azonosítás után, a felugró felületen (miután a cégek kipipálták a cégkapus beküldés négyzetet) a következő beállításokat kell kiválasztani:
TÉMACSOPORT: Kertészeti szaporítóanyag
ÜGYTÍPUS: Gyümölcsfaiskolai szemlebejelentőt vagy C.A.C. Gyümölcs szaporítóalapanyag termő állományok éves bejelentése (5079-es) vagy Új C.A.C. Gyümölcs szaporítóalapanyag termő állomány (kijelölt fa/ültetvény) bejelentése (5077)
CÍMZETT: Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal e-Papír
A felület lehetőséget biztosít rövid levél írására és a digitalizált iratok feltöltésére. Javasolják az ügyfélkapun bejelölni az „értesítés küldése” gombot, így a rendszer automatikus üzenetet fog küldeni a feladást és letöltést igazoló nyugta tárhelyre érkezéséről.
Postai beküldés
Az elektronikus ügyintézésre nem kötelezett természetes személyek (őstermelők) a kitöltött és aláírt űrlapokat postai úton is megküldhetik a megadott határidőig. Postacím: Nébih 1525 Budapest, Pf.: 30.-MGEI KSZFO
Felhívják ügyfeleik figyelmét, hogy az e-Papír felület segítségével ügyeiket nagyon egyszerűen, gyorsan és biztonságosan intézhetik, mivel a levél és csatolmányai közvetlenül a Nébih iktatórendszerébe érkeznek, továbbá a levél megérkezéséről igazolást is kapnak. Ügyfélkapu nyitását bármelyik kormányablakban lehet kérni, mindössze egy e-mail címre és egy személyi igazolványra van szükség hozzá.