Megőrülnek Tajvanon a magyar borokért: tarolnak külföldön ezek a borászatok

agrarszektor.hu2023. április 1. 19:02

Az elmúlt években a Chifu Wine folyamatosan növelte szerepét Tajvan borpiacán, és immár a legismertebb magyar bor importőrként és disztributorként tartják számon. A vállalat sok magyar borászattal dolgozik együtt, március elején például Mádról indítottak egy több mint 10 ezer palackos konténert Tajvanra. A neves Tokaji borászatok portfóliójából nagy gonddal válogatott szelekció több díjnyertes tételt is tartalmaz.

A Chifu Wine által márciusban Tajvanra indított kontérben található válogatás nagy részét a Tokaji édes borkülönlegességek teszik ki, többségében aszú és késői szüretelésű borok, de Szamorodni és Eszencia is helyet kapott a konténerben. A Holdvölgy több díjat nyert Eloquence 2011 édes szamorodniján kívül az Árvay, Füleky és Sauska Pincék Aszúit választották ki. Szarka Dénestől idén a késői szüret került a konténerbe - írja közleményében a Chi Fu Csoport. Száraz borok közül kiemelendő az idei Furmint Februáron közönségdíjat nyert 2016-os Padihegy Furmint az Árvay Családi Pincétől. Első alkalommal indul Tajvanra jelentősebb mennyiség Tokaji pezsgőből is. Sauskáék díjnyertes pezsgőiből 0,75 literes palackok mellett 1,5 literes Magnum palackok is érkeznek a szigetre. A borok várhatóan április közepére érnek a tajvani kikötőbe, ahol idén három jelentős borkiállításon is bemutatásra kerülnek.

A Chifu Wine 2014-ben alakult azzal a céllal, hogy népszerűsítse a magyar borokat Tajvanon. Az eltelt 9 évben a Chifu Wine folyamatosan képviseli Magyarországot a sziget jelentősebb borkiállításain és vásárain, mindemellett rendszeresen tart bemutatókat és kurzusokat a borok szerelmeseinek, szakértőknek és sommelier-nek. A tajvani gasztronómia izgalmas lehetőséget kínál arra, hogy a Tokaji édes borok kiléphessenek a "desszert bor" kategóriából, és méltó helyet kapjanak az előételek és főételek mellett is.

Tajvan, a 24 millió lakosú ázsiai ország, az egyik legjelentősebb borfogyasztó központ a régióban, ahol a borpiac több mint 210 millió USD-ot mozgat. Az elmúlt években a magyar borok rendkívül dinamikusan fejlődtek a piacon, 2014 óta szinte négyszeresére növelve az export volumenét (évente több mint 40 ezer palack), és emellett az árak is jelentősen megnőttek literenkénti szinten (2021-ben már €14).

Címlapkép forrása: Getty Images
Címkék:
borászat, bor, szüret, tokaj, ázsia, export, pezsgő, furmint, borfogyasztás, pincészet, gasztronómia, palack, tokaji-bor,