Érdemi fejlesztéseket hajtott végre a Pápai Hús, amellyel az utóbbi évek kedvezőtlen piaci eredményeit szeretné ellensúlyozni. Ez természetesen komoly forrásokat igényel, de a modernizáció és a termékportfólió bővítése a jelek szerint megtérülni látszik, legalábbis az elmúlt évi forgalomnövekedés ezt mutatja. A vállalat 2021-es év nettó árbevétele 18,374 milliárdról, 2022-ben 21 milliárd fölé nőtt. A kép ennél azért árnyaltabb, ahogy arról korábban az Agrárszektor is írt.
A Pápai Hús a hazai piacon úttörő szerepet játszik a húshelyettesítő termékek gyártásában és forgalmazásában. A húsfeldolgozás miatt meglévő magas szintű élelmiszerbiztonsági és minőségirányítási színvonalhoz újabb receptúrákat és gyártási kultúrát kellett kialakítani. A Papa de Vega termékcsalád 2020 óta megtalálható az üzletek polcain. Ennek egyik legújabb eleme az idén nyáron megjelenő vegán steak és kebab húspótló termékek, amelyek megjelenését a grillszezonhoz igazították. Mi több Magyarországon ez lesz az első forgalomba kerülő előhűtött vegán steak. Az új termékek megszólalásig hasonlít húsos megfelelőjükre, ízük, illatuk és textúrájuk is megtévesztheti a legszakavatottabb kóstolót is. Mindemellett hőkezelés, szeletelés közben viselkedni is úgy viselkedik az új termék, mint alternatívája. A cég közleménye szerint a Papa de Vega termékcsalád népszerűsége folyamatosan növekszik: az értékesítés évente nagyjából megduplázódik, valamint a Pápai több hálózatnak is gyárt már saját márkás vegán készítményeket.