2024. április 28. vasárnap Valéria
Alig veszik ezeket az élelmiszereket a franciák: ez már nekik is luxus

Alig veszik ezeket az élelmiszereket a franciák: ez már nekik is luxus

agrarszektor.hu
A franciák negyede véli úgy, nem engedheti meg magának, hogy naponta 5 adag zöldséget vagy gyümölcsöt fogyasszon. A Franciaországban is ismert “5 a Day” program a naponta ötszöri zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítését tűzi ki célul, ám a mostani felmérésben a fogyasztók körülbelül egyharmada azt válaszolta, hogy a célt nehéz elérni.

A francia fogyasztók idén havonta átlagosan 79 eurót, mintegy 30 ezer Ft-ot költenek zöldségre és gyümölcsre - derült ki az Opinionway-Smartway által végzett friss felmérés adataiból - írja a kereskedelemmel foglalkozó Linéaires.fr honlap. A felmérésben mintegy 1000 embert kérdeztek meg, a gyümölcsök és zöldségek fogalom alatt pedig friss, konzerv vagy fagyasztott termékeket értettek.

Az eredmények megerősítették azt a feltételezést, hogy a fogyasztók 2023-ban összességében visszafogták zöldség-gyümölcs vásárlásaikat. A megkérdezettek mintegy 20%-a mondta, hogy kevesebb zöldséget és gyümölcsöt vásárol; különösen vonatkozik ez a fagyasztott vagy konzerv termékekre. A lédig frisspiaci termékek esetében azonban nem tűntek ennyire borúsnak a dolgok: a francia felmérésben résztvevők 23%-a mondta azt, hogy több zöldséget és gyümölcsöt vásárolt, 56%-uknak körülbelül ugyanannyi volt a kosarában, mint tavaly, és csak 19% nyilatkozott úgy, hogy visszafogta vásárlásait - írja a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.

Ezek az információk kizárólag a megkérdezett fogyasztók nyilatkozatain alapulnak, nem pedig a mennyiségekre vagy a tényleges kiadásokra vonatkozó konkrét tényeken - hangsúlyozza a Linéaires. Fontos eredmény még, hogy azok, akik több zöldséget vagy gyümölcsöt vásároltak, ezt a lédig termékekre értették: a vásárlók több, mint egyharmada a tavalyinál kevesebb csomagolt árut vásárolt.

A Franciaországban is ismert “5 a Day” program a naponta ötszöri zöldség- és gyümölcsfogyasztás népszerűsítését tűzi ki célul, ám a mostani felmérésben a fogyasztók körülbelül egyharmada azt válaszolta, hogy a célt nehéz elérni, sőt, közel egynegyedük szerint a napi öt adag gyümölcs és/vagy zöldség olyan luxus számukra, amelyet nehezen engedhetnének meg maguknak. A megkérdezettek egyötöde nem is tudott erről a kezdeményezésről, a 25 év alatti válaszadóknak pedig  egyharmada fogalmazott úgy, hogy neki nem tetszik a naponta ötszöri zöldség-gyümölcs fogyasztás ötlete.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
CÍMLAPRÓL AJÁNLJUK
KONFERENCIA
AgroFuture 2024
Új rendezvény a fenntarthatósági követelményeről és innovációs lehetőségekről!
AgroFood 2024
Országos jelentőségű rendezvény az élelmiszeripari vállalkozások számára!
Vállalati Energiamenedzsment 2024
Tudatos vállalati energiamenedzsment a hazai cégeknek!
Agrárium 2024
Jön a tavasz kiemelkedő agráripari konferenciája!